Olandezul care a dus Raiffeisen pe locul trei zboara la clasa economic
Data publicarii: 26-02-2007 | Finante-Banci
Daca, la vremea respectiva, banca avea pierderi, in anul urmator a trecut pe profit.
Olandezul stia bine piata autohtona. Prima data lucrase in Romania in perioada 1993-1994, fiind consultant la BNR din partea Cap Gemini Olanda.
Acceptarea unui job in Romania s-a datorat si faptului ca sotia lui era din Romania, ca stia tara si, nu in ultimul rand, ca vorbea "binisor" romaneste - a inceput sa invete limba romana in 1984. Acum vorbeste atat de bine incat acorda interviurile in limba romana.
"Nu am fost destul de ambitios"
Van Groningen face parte din a cincea generatie de bancheri din familia sa. Chiar daca pare a fi o traditie a familiei, el explica faptul ca nu este asa: "Am incercat sa scap din sistemul bancar, dar mi-am dat seama ca este interesant".
Daca banca a trecut de la pierderi la profit si a ajuns pe locul trei in top, aceasta nu inseamna ca seful Raiffeisen Bank nu a comis nicio greseala de-a lungul celor cinci ani in care a condus institutia. "O greseala mai mare ar putea fi ca nu am reusit sa conving intotdeauna nici actionarii, nici echipa mea cat de repede va creste piata la un anumit moment", afirma van Groningen.
Pe baza estimarilor se fac bugetele, iar daca ele indica o crestere mai mica decat cea care are loc in respectiva perioada, atunci institutia nu este pregatita pentru a se dezvolta cat de mult permite piata in acel moment.
"Nu am fost destul de ambitios si acum imi pare rau ca nu am reusit sa convingem pe toata lumea sa investim mai mult si sa cream potential si mai mare ca sa crestem", spune seful Raiffeisen referindu-se la perioada 2004.
Zboara la clasa economic
In viata de zi cu zi, seful Raiffeisen ii poate surprinde pe cei din jur. Il poti vedea, de exemplu, calatorind la clasa economic, lucru la care nu te-ai astepta. Iar motivele sunt de ordin financiar.
Nu este explicatia oamenilor care nu castiga suficient, deoarece veniturile nu sunt o problema pentru numarul unu dintr-o banca, ci vorbeste despre modul in care acesta alege sa-si cheltuiasca banii.
"Daca eu calatoresc cu sotia ori daca este o calatorie de business si vine si sotia, atunci eu as sta la business class si ea ar sta la economy, si atunci mai bine stam amandoi la economy", spune Van Groningen. "Consumul in sine nu-mi face placere", spune seful Raiffeisen. El adauga: "Prefer sa cumpar o opera de arta sau ceva care are valoare", privind astfel de achizitii si ca pe investitii.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online