Bucurestiul poate avea cel putin 9.000 de camere de hotel pana in 2010
Data publicarii: 26-02-2007 | Turism
"Acest aspect este atent masurat de antreprenorii straini, care au ales in mod deosebit Romania pentru achizitionari si investitii in hoteluri de mari dimensiuni. Acesti jucatori au o imagine clara despre cum Romania este dispusa sa-si transforme remarcabila sa diversitate si complexitate turistica in solutia perfecta pentru exigenta piata hoteliera europeana", se arata intr-un raport al companiei.
Si analistii companiei Colliers International sustin ca, pentru anul 2007, dar si pentru perioada urmatoare, in ceea ce priveste piata hoteliera a Bucurestiului, se va mentine un interes crescut pentru zonele vechi ale Capitalei, indeosebi zona din centrul istoric, cunoscut ca fiind o locatie comerciala traditionala. Reprezentantii Colliers sunt de parere ca o data cu reconstructia acestei zone, vor fi dezvoltate o multitudine de boutiquehoteluri, in cladiri vechi sau in constructii noi, in concordanta cu stilul arhitectural al zonei.
"Noii veniti ai orasului vor fi turnurile de 20 pana la 30 de etaje, unele dintre ele proiectate pentru a fi hoteluri de capacitate medie sau mare, cu aproximativ 250 de camere, oferind un confort de 4 stele. Cateva noi proiecte de hoteluri de 5 stele, situate atat in vecinatatea zonei centrale cat si in partea de Sud-Est sau de Nord a Bucurestiului vor adauga in jur de 600 de camere la oferta existenta, in urmatorii 3 ani", estimeaza reprezentantii Colliers International.
Potrivit Colliers, zonele din apropierea lacurilor din jurul Capitalei au fost luate in considerare si continua sa ramana in atentia investitorilor, atat pentru constructia de noi hoteluri cat si pentru renovarea structurilor turistice existente. In plus, Lacul Snagov si axa de iesire din Bucuresti, incluzand Baneasa si Otopeni, vor atrage in curand investitii masive, iar hoteluri de 100-150 de camere vor fi dezvoltate in aceste zone, venind cu o oferta suplimentara de 450-500 de locuri in urmatorii 3-4 ani.
Analistii imobiliari mai conidera ca semnele unei piete hoteliere mature sunt de asemenea vizibile la nivelul intregii tari, unde o noua tendinta se confirma pentru dezvoltarea proiectelor de mari dimensiuni (intre 150 si 200 de camere). Un numar din ce in ce mai mare de investitori arata un interes crescut pentru "complexuri turistice" sau conceptul de cluburi "all-inclusive", ambele in statiuni turistice consacrate sau in zone naturale intacte, cu un potential ridicat, generand astfel noi regiuni turistice.
"Litoralul, care inca acopera un procent semnificativ din totalul capacitatii de cazare, va cunoaste numerose tranzactii cu hoteluri. Statiunile balneare vor suferi modificari majore in urmatorii 3 ani, profitand de o atentie speciala atat din partea jucatorilor locali, cat si straini. Ei sunt incurajati de presiunea pietei europene, care evalueaza potentialul si oportunitatile Romaniei pentru investitii in domeniul hotelier", se mai arata in raportul asupra pietei imobiliare al companiei Colliers.
Colliers International este un parteneriat de companii de consultanta imobiliara ce opereaza prin 240 birouri in 51 de tari. Partenerul principal este Colliers Macaulay Nicolls Inc. (CMN) cu sediul in Vancouver, Canada. Colliers este prezenta pe piata romaneasca de peste zece ani, dezvoltandu-se pe segmentele de birouri, industrial si de spatii comerciale si, incepand cu 2005, pe cel rezidential.
Compania Peacock Hotels ofera consultanta dezvoltatorilor de proiecte hoteliere si este reprezentantul in Romania si Moldova al Golden Tulip Inns&Resorts.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online