BankNews.ro - The Business Republic

Atitudinea care te fasa fara serviciu
HR/Cariere | Data Publicarii: 05-11-2007

Specialistii in resurse umane spun ca, daca ai o atitudine negativa sau probleme comportamentale la serviciu, risti sa iti pierzi jobul. Obisnuiesti sa vii tarziu la slujba, fara sa anunti, si nu ai nici macar un motiv bine intemeiat, sau le vorbesti urat colegilor? Atunci ai mari sanse sa ramai fara serviciu. Expertii in resurse umane spun ca, atunci cand nu reusesti sa-ti finalizezi la timp proiectele, s-ar putea ca sefii sa treaca peste aspect cu vederea, insa nu acelasi lucru se va intampla daca barfesti ori ai o permanenta stare de nemultumire, pe care o transmiti si altora.


Bunele Maniere la interviu

"Aveam un angajat foarte bun din punct de vedere profesional. Cu toate astea, l-am dat afara. Functiona precum o carie. Nemultumirile lui, aproape toate nejustificate, se transmiteau, treptat, la toata echipa. In plus, crea tensiuni intre colegi si alimenta conflictele", povesteste Fabian Mardare, patronul unei firme de constructii din Cluj-Napoca. El a spus ca si-a angajat in locul lui doi ingineri cu mai putina experienta, insa acum atmosfera de la locul de munca este schimbata in bine.

"Comportamentul si atitudinea necorespunzatoare cantaresc peste 50% in decizia unei concedieri. Experienta se acumuleaza, ceea ce ai de facut la job se poate invata, insa atitudinea unei persoane este foarte greu sa o schimbi. Chiar si in procesul de recrutare conteaza mai putin daca ai experienta, dar trebuie sa ai o atitudine potrivita", explica Romeo Cretu, managerul companiei Dezvoltare Resurse Umane.

Si in recrutare au un cuvant de spus atitudinea, comportamentul. "Daca stai de vorba cu zece persoane, deja fata de noua dintre ele ai o atitudine defensiva. Ca recrutor, te intrebi daca ei se vor tine de cuvant, daca nu cumva vor fura angajatorul", spune si head-hunterul George Butunoiu.

Pericol de concediere

Un comportament inadecvat la serviciu, dublat de rezultate slabe, duce la necesitatea unei evaluari in urma careia s-ar putea sa risti concedierea. "Atitudinea conteaza mult mai mult decat competentele in decizia unei concedieri. Cantaresc greu felul in care iti desfasori activitatea, relatiile pe care le ai  atat cu sefii, cat si cu colegii tai. Trebuie sa fii cooperant, pozitiv in modul in care abordezi problemele", recomanda Eduard Radu, directorul de resurse umane al companiei Heineken.

Si Mihaela Forgaciu, membra a board-ului a HR Club Romania, considera ca este important sa ai abilitati foarte bune de comunicare si o atitudine proactiva la locul de munca. "In felul acesta, vei deveni o persoana de incredere pentru companie", subliniaza ea.

Integral in Evenimentul Zilei

http://www.banknews.ro/stire/13557