BankNews.ro - The Business Republic

Criza financiara a crescut numarul persoanelor care apeleaza la serviciile IT cu 50%
Afaceri | Data Publicarii: 17-03-2009

Criza financiara a dus la cresterea, in primul trimestru al acestui an, a numarului companiilor si persoanelor fizice care au apelat la servicii IT cu 50%, potrivit unui comunicat emis de Computer Troubleshooters.

"In primul trimestru al anului 2009, cresterea pe servcii IT a fost intre 10 si 50% pentru persoanele fizice ce apeleaza la companii specializate si 5-8% in cazul companiilor. Aceasta crestere a companiilor ce apeleaza la servicii IT ar trebui sa fie, conform unui studiu realizat de Anteea Consulting pentru Computer Troubleshooters, de aproximativ 50%, ea venind dinspre intreprinderile mici si mijlocii care se asteapta la o reducere semnificativa a costurilor prin externalizarea serviciilor", a declarat  directorul Computer Troubleshooters Cluj, Emanuel Nechita.

Specialistii previzionau, la sfarsitul anului trecut, o scadere a pietei de servicii si consultanta IT cu 5-8%, apreciind ca aceasta a fost, in 2008, de aproximativ 365 milioane de euro si va ajunge anul acesta la 350 milioane de euro. Emanuel Nechita a subliniat ca tocmai criza a dus la cresterea numarului companiilor si persoanelor fizice, care au apelat pana in prezent la servicii IT.

In ceea ce priveste rezultatele obtinute de companie pe zone ale tarii, in Bucuresti numarul celor care apeleaza la servicii de consultanta IT se imparte  in procente egale, intre persoanele fizice si cele juridice. Incepand cu sfarsitul anului 2008, s-a observat o schimbare in sensul cresterii cu 50% a numarului de persoane fizice care apeleaza
la specialisti.

Raportul de persoane fizice si juridice care apeleaza in prezent la specialist este 50%-50%. Media de varsta a celor care se folosesc de servicii specializate este, in mare parte, incadrata in categoria cuprinsa intre 25 si 45 de ani.

In cazul persoanelor juridice, acestea apeleaza prima data la servicii de consultanta in momentul in care se confrunta cu probleme reale. Cele mai des intalnite probleme IT sunt legate de functionarea defectuoasa a programelor software, din cauza blocarii nejustificate a calculatorului sau virusarii acestuia. De asemenea, utilizatorii de tehnologie apeleaza des la service IT pentru reinstalarea programului de operare Windows sau recuperarea de date.

O alta problema intalnita in mod frecvent este functionarea defectuoasa a componentelor hardware, cele mai mari probleme fiind generate de fluctuatia de curent electric ce afecteaza sursele de alimentare, care ulterior trebuie inlocuite. De asemenea, proprietarii computerelor mai apeleaza la asistenta specializata pentru placile video si placile de baza.

Regiunea apropiata Bucurestiului nu este cu mult diferita fata de capitala. Raportul intre persoanele fizice si cele juridice care apeleaza la asistenta IT este tot de 50%.  Persoanele juridice sunt cele care incheie contracte de mentenanta. Persoanele fizice care apeleaza la service IT sunt cele trecute de varsta de 35 de ani.

Fata de anul 2008, nu s-a resimtit nici o schimbare in ceea ce priveste atitudinea utilizatorilor de tehnologie fata de consultanta specializata. Numarul celor care apeleaza la servicii a crescut  cu 10%.

In Transilvania, numarul persoanelor fizice ce apeleaza la un specialist IT a crescut considerabil. "Putem spune ca avem o crestere ce se apropie de cea a Bucurestiului , adica 50%", a spus directorul companiei Computer Troubleshooters Cluj.

Acesata a adaugat ca, in ce priveste persoanele fizice care recurg la serviciile IT, la sfarsitul anului trecut, 80% dintre acestea erau reprezentate de membrii familiilor cu unul sau doi copii. Incepand cu 2009, la numarul acestora s-au adaugat persoane cu varsta cuprinsa intre 24 si 45 de ani.

In Vestul tarii, situatia este un pic diferita fata de cea din Bucuresti si Transilvania. In primul rand, persoanele juridice sunt cele mai numeroase in portofoliul companiilor care ofera asistenta IT. Astfel, 95% reprezinta aceste companii, ce au un numar de calculatoare cuprins intre 10 si 30.

Media de varsta a persoanelor fizice care apeleaza la service IT este cuprinsa in categoria 35-45 de ani, cu venituri peste medie. In ceea ce priveste situatia fata de anul 2008, in Timisoara numarul celor care apeleaza la service specializat a crescut cu pana in 10 %, in ciuda crizei care se resimte si aici.

Se previzioneaza, ca si in Transilvania, o crestere de 20-25% pana la sfarsitul anului, aceasta urmand sa vina atat dinspre persoanele fizice, cat si dinspre IMM-uri.

Computer Troubleshooters este o franciza pe servcii IT din Romania, cu filiale in 12 orase: Bucuresti, Bacau, Buzau, Cluj-Napoca, Deva, Resita, Oradea, Ramnicu-Valcea, Sibiu, Targu- Mures, Timisoara si Ploiesti. Compania acopera o gama larga de servicii, de la depanarea calculatoarelor, instalarea si configurarea de hardware, asistenta, configurarea Internetului si e-mailului, protectia contra virusilor si securitatea IT, pana la configurarea retelelor de calculatoare wireless si cablare. Computer Troubleshooters este prezenta in Romania din noiembrie 2005.

Computer Troubleshooters are peste 500 de filiale si este prezenta in tari ca Australia, SUA, Canada, Olanda, Grecia, Irlanda, Portugalia, Spania, Anglia, Singapore, Egipt, Hong Kong, Republica Dominicana, Kuwait, Nigeria, Noua Zeelanda, Africa de Sud sau Coreea de Sud.

NewsIn

http://www.banknews.ro/stire/26541_criza_financiara_a_crescut_numarul_persoanelor_care_apeleaza_la_serviciile_it_cu_50p.html