BankNews.ro - The Business Republic

IMM-urile vad in reorientarea afacerii o oportunitate in perioada crizei
Afaceri | Data Publicarii: 31-03-2009

Printre cele mai importante oportunitati pe perioada de criza economica se afla, in opinia a jumatate dintre IMM-urile participante la un studiu, reorientarea afacerii spre zone de activitate mai profitabile, potrivit unei analize realizate de compania internationala de cercetari de piata MEMRB.

Sondajul a fost realizat, in perioada 16 februarie -13 martie 2009, pe un esantion de 431 de intreprinderi mici si mijlocii din Romania, care activeaza in diverse domenii. Astfel, potrivit studiului, 45% dintre IMM-uri considera ca alte oportunitati, in aceasta perioada, ar fi concurenta mai slaba si preturile mai mici la echipamente sau materii prime. Doar 15% dintre firme vad oportunitati ca urmare a unor investitii in piata imobiliara.

In ceea ce priveste strategia pentru acest an, companiile romanesti vor incerca sa atinga, in principal, obiective legate de consolidarea portofoliului actual de clienti.

Mai mult de 80% dintre firmele participante la studiu nu si-au stabilit obiective legate de posibile achizitii sau fuziuni, in timp ce 17% dintre acestea vor renunta la cresterea cifrei de afaceri.

Analiza MEMRB arata, de asemenea, ca aproape 80% dintre companiile romanesti au luat masuri speciale pentru a trece cu bine prin criza economico-financiara. Astfel, cei mai multi intreprinzatori au recurs la reducerea costurilor cu servicii furnizate de terti si reducerea costurilor cu utilitatile. Pe de alta parte, cea mai rara initiativa in randul IMM-urilor a fost lansarea de produse sau servicii noi.

In ceea ce priveste durata crizei, aproape jumatate dintre companii se asteapta ca perioada dificila sa ia sfarsit spre finele anului viitor, in timp ce cealalta jumatate nu a putut anticipa o perioada, insa pentru aproape 60% criza economico-financiara si-a aratat primele semne incepand cu noiembrie 2008. Ca perceptie, pentru trei din patru companii din Romania, criza economica este echivalenta cu scaderea cererii pentru produsele sau serviciile oferite.

NewsIn

http://www.banknews.ro/stire/27079_imm-urile_vad_in_reorientarea_afacerii_o_oportunitate_in_perioada_crizei.html