BankNews.ro - The Business Republic

Apple cel mai valoros brand din lume pentru al treilea an consecutiv
International | Data Publicarii: 06-10-2015

Gigantii Apple si Google si-au adjudecat titlul de cele mai valoroase branduri din lume pentru al treilea an consecutiv, in conditiile in care companiile din sectorul tehnologiei au dominat cea de a 16-a editie a studiului celor mai bune branduri din lume realizat de firma de consultanta Interband, informeaza Bloomberg.

Valoarea brandului Apple a crescut cu 43% in ritm anual, pana la 170,28 miliarde de dolari, in timp ce brandul Google este evaluat la 120,31 miliarde de dolari, in crestere cu 12%.

Lista continua sa fie dominata de companiile din sectorul tehnologic in conditiile in care in top 10 se regasesc nume precum Microsoft, IBM si Samsung iar 28 dintre cele 100 de companii de pe lista Interbrand sunt din sectorul tehnologiei iar valoarea lor este mai mare decat o treime din valoarea totala a companiilor de pe lista.

Alte companii tehnologice care au intrat in top 30 sunt Intel (14), Cisco (15), Oracle (16), HP(18) si Facebook (23). Aceasta din urma a inregistrat de altfel cea mai mare crestere a valorii unui brand, de 54%, pana la 22 miliarde de dolari. In schimb, atat Nokia cat si Nintendo nu mai fac parte din top 100 branduri in acest an, in timp ce PayPal si Lenovo au intrat in acest clasament pentru prima data, pe locurile 97 si, respectiv, 100.

Studiul publicat de Interbrand stabileste valoarea unui brand printr-o combinatie intre performantele sale financiare, capacitatea de a-i influenta pe consumatori sa cumpere si asigurarea profiturilor.

'Raportul Best Global Brands examineaza de ce are nevoie un brand pentru a avea succes in lumea hiper-fragmentata de astazi. In conditiile in care oamenii cer experiente imediate si personalizate, companiile si marcile trebuie sa se miste rapid', a declarat directorul general de la Interbrand, Jez Frampton.

AGERPRES

http://www.banknews.ro/stire/72627_apple_cel_mai_valoros_brand_din_lume_pentru_al_treilea_an_consecutiv.html