BankNews.ro - The Business Republic

Organizatiile de Management al Destinatiilor sunt de interes major pentru industria turismului (patronate)
Economie | Data Publicarii: 15-06-2018

Organizatiile de Management al Destinatiilor (OMD) sunt de interes major pentru industria turismului din Romania, deoarece numai asa va putea fi dezvoltata aceasta industrie, considera reprezentantii organizatiilor patronale din domeniu. "Aceste OMD-uri care ar urma sa puna in aplicare strategia de dezvoltare, sa coordoneze activitatea in zona turismului sunt de un interes major pentru industria noastra. Trebuie sa fim convinsi ca asupra rolului OMD nimeni nu are nicio obiectiune. Suntem constienti ca asupra modului de organizare, a actorilor care vor participa, a modului cum se vor lua decizii la nivel local si a modului de utilizare a fondurilor de promovare avem inca unele disensiuni, chiar in cadrul industriei noastre. Trebuie cu totii sa venim, fiecare cu aportul lui, fiecare sa inteleaga faptul ca trebuie sa gasim un consens pentru a putea sa ne prezentam cu el in fata Ministerului Turismului, sa putem sa trecem la organizarea si functionarea acestor OMD. Numai asa vom putea sa reusim sa dezvoltam turismul si la nivel local, desi vor aparea in continuare probleme legate de persoanele care vor face parte din aceste organizatii de management, care vor lua decizii, pentru ca trebuie sa fim constienti ca nu vor aparea peste noapte persoane care sa poata sa conduca activitatea acestor organizatii. Vom avea mult de lucru, pentru ca s-a intarziat foarte mult cu punerea in aplicare a acestei bune idei de organizatii de management, care in toata lumea functioneaza, mai putin la noi, desi unele din zonele mai abile au pregatit organizatii de acest gen la nivel local, in Delta Dunarii, in Bihor si alte cateva zone, care asteapta sa fie oficializate prin Hotarari de Guvern", a afirmat joi, intr-o conferinta de presa, Nicolae Demetriade, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT). Potrivit acestuia, rolul OMD este acela de a stabili strategii de promovare la nivel local, zonal si national, de a coordona dezvoltarea turismului "Rolul OMD ar fi de a reusi si noi sa intram in randul lumii, sa putem sa reusim sa stabilim la nivel local si apoi zonal si national strategia de promovare, de a antrena factorii responsabili din destinatiile respective, de a coordona dezvoltarea turismului si mediului de afaceri si de a folosi fondurile care se cumuleaza si nu pot fi inca folosite pentru ca legislatia nu permite. Din cauza nestiintei noastre de a folosi fondurile pentru promovare, anul trecut Ministerul Turismului nu a cheltuit mai mult de 50-60% din fondurile alocate, si acelea foarte mici, cinci milioane de euro. S-au cheltuit aproape doua milioane de euro. Nu stim daca din nestiinta, din nepricepere, sau din lipsa de orientare, cert e ca acolo suferim cel mult, la promovare, acolo unde ar trebui sa actionam cel mai serios pe plan extern. Noi suntem ultimii care reusim sa ne achitam de aceste sarcini. Avem la dispozitie Delta, Carpatii, statiunile montane, Litoralul, castelele din Transilvania, Bucovina, cele mai mari rezerve de ape minerale din Europa si nu suntem in stare sa le promovam, nu stim cum sa facem sa atragem turisti. De asta am ajuns sa avem cel mai mic numar de turisti dintre tarile invecinate, 2,5 milioane de turisti, ceea ce este infim fata de posibilitatile pe care le-am avea. Este inacceptabil si trebuie sa tragem din nou semnale de alarma catre minister, catre decidentii politici, care trateaza in continuare turismul ca pe o Cenusareasa. Nu suntem in stare sa realizam ca aceasta industrie, cu investitii foarte mici din partea statului, poate sa atraga investitii foarte mari si sa creeze o bunastare pentru toata Romania. Ne concentram pe fel de fel de investitii, in fel de fel de sectoare de activitate, venim cu fonduri sa investim in fel de fel de industrii consumatoare, care se adreseaza doar o la o singura nisa de produse sau de consumatori, pe cand turismul este cel care poate sa antreneze in mare majoritate si populatia de la tara, fara sa facem niste reconversii profesionale extraordinare", a explicat presedintele ANAT. La randul sau, Razvan Parjol, membru in boardul Federatiei Industriei Hoteliere din Romania (FIHR), a subliniat ca "de foarte multa vreme" statul si-a dovedit incapacitatea de a promova eficient Romania ca si destinatie turistica si ca numai printr-un parteneriat public-privat tara poate fi mentinuta pe harta turistica. "Orice activitate de promovare, fara a fi siguri ca putem asigura calitatea serviciilor, poate sa fie chiar negativa. Din nefericire, constatam de foarte multa vreme ca statul in sine si-a dovedit incapacitatea de a promova eficient Romania ca si destinatie turistica si tot de foarte mult timp incercam, mediul privat, sa convingem decidentii politici ca numai un parteneriat public- privat si numai o relatie comuna, in care mediul privat poate sa isi spuna punctul de vedere, poate sa fie o reusita in actul de promovare si de sustinere a Romaniei pe harta turistica europeana si mondiala", a spus Parjol. Acesta a precizat ca eforturi de promovare se fac de ani si a dat ca exemplu parteneriatul public privat la nivelul Capitalei, care exista, dar functioneaza lacunar. "Sunt eforturi mari facute de ani de zile. Si efortul in a promova Capitala tarii printr-un parteneriat public-privat. El exista. Functioneaza lacunar, ca sa fiu politicos si sa nu spun ca aproape deloc, relatia cu Primaria Bucuresti. Dar ideile exista, culmea ironiei, exista si bani, aici este poate cea mai mare tristete, avem la dispozitie bani din taxa de promovare, fosta taxa hoteliera, dar nu reusim sa ne armonizam gandirea, agenda si strategia comuna pentru a putea sa stimulam si mai mult turismul bucurestean si, de aici, in replica, si la nivel de tara. Singura solutie de reusita pe care noi o consideram viabila este o relatie si un parteneriat mult mai eficient cu autoritatile. Dupa ani de zile, industria ospitalitatii din Romania a reusit sa se uneasca si este la aceeasi masa cu o gandire comuna si o strategie pe care am dori sa o putem implementa si cu sprijinul autoritatilor de resort", a afirmat reprezentantul FIHR.

Sursa: Agerpress

http://www.banknews.ro/stire/84148_organizatiile_de_management_al_destinatiilor_sunt_de_interes_major_pentru_industria_turismului_patronate.html