BankNews.ro - The Business Republic

Circa doua treimi dintre romani utilizeaza o aplicatie mobila pentru a rezerva zboruri sau cazare (studiu)
Economie | Data Publicarii: 15-03-2019

Aproape doua treimi (61%) dintre romani folosesc o aplicatie de mobil "aproape intotdeauna" sau "uneori" pentru a rezerva zboruri sau cazare, iar principalele motive pentru care turistii aleg sa descarce o aplicatie de travel sunt un rating bun afisat in magazinele de aplicatii si recomandarile unui prieten sau membru de familie, reiese dintr-un studiu de piata, publicat joi de catre o companie de tehnologie. Cercetarea realizata de Travelport arata ca 77% dintre calatorii de business si 53% dintre cei de leisure au folosit un dispozitiv mobil pentru a rezerva o camera de hotel. De asemenea, mai mult de jumatate dintre toti turistii (57%) considera important ca o aplicatie de mobil sa le ofere posibilitatea de a achizitiona si servicii conexe activitatii de zbor sau cazare. Potrivit sursei citate, 66% dintre calatorii de business si 48% dintre turistii care calatoresc in scop personal sunt de parere ca este important ca o aplicatie de mobil sa aiba optiunea de live chat. Totodata, 56% dintre turisti asteapta sa primeasca informatii despre eventualele dificultati ce pot aparea in timpul unei calatorii, prin intermediul notificarilor 'push', inainte de check-in, iar 52% se asteapta ca aceste notificari sa fie transmise in ziua calatoriei. "Principalele motive pentru care turistii aleg sa descarce o aplicatie de travel sunt un rating bun afisat in magazinele de aplicatii si recomandarile unui prieten sau membru de familie. 66% dintre cei care folosesc aplicatiile de travel nu le-au dezinstalat niciodata, iar cei care le-au dezinstalat totusi au facut-o pentru ca nu aveau suficient spatiu in telefon sau aplicatiile erau greu de folosit. Pentru 65% dintre calatorii care au avut o experienta nefericita cu o aplicatie este foarte putin probabil sa mai foloseasca serviciile companiei respective", se mentioneaza in concluziile studiului. Din punctul de vedere al companiilor din domeniu, un studiu similar realizat in 2018 dezvaluia faptul ca doar 8% dintre acestea considerau ca o strategie de dezvoltare a aplicatiilor mobile este importanta pentru succesul lor viitor, in timp ce prezentul studiu arata ca, in 2019, o astfel de strategie este considerata cheia dezvoltarii tuturor afacerilor. In acelasi timp, 38% din companiile aeriene si 72% dintre cele de travel sunt constiente ca nu investesc suficient in serviciile oferite prin intermediul dispozitivelor mobile. In acest context, 83% dintre operatorii aerieni si 77% dintre celelalte companii din turism si-au exprimat intentia de a creste investitiile in aplicatii mobile, cu scopul de a creste interesul pentru brand si produsele lor, dar si a vanzarilor si atragerea unor noi clienti. Studiul Travelport a fost intocmit la finalul anului 2018, pe un esantion de peste 1.100 de turisti si 100 de specialisti in turism. Travelport ocupa o pozitie de lider in implementarea si distributia serviciilor oferite de catre liniile aeriene, companiile de rent-a-car si a unitatilor hoteliere, precum si solutii mobile si plati B2B. Sediul central al companiei este la Langley, in Marea Britanie, iar la nivel mondial este prezenta in 180 de tari si teritorii. La nivelul anului 2018, veniturile nete ale Travelport au depasit 2,5 miliarde de dolari, iar numarul angajatilor a ajuns la aproximativ 3.700.

Sursa: Agerpress

http://www.banknews.ro/stire/87851_circa_doua_treimi_dintre_romani_utilizeaza_o_aplicatie_mobila_pentru_a_rezerva_zboruri_sau_cazare_studiu.html