BankNews.ro - The Business Republic

GECS 2020: 47% dintre companiile de la nivel global au fost victimele criminalității economice în ultimii doi ani
IT&C | Data Publicarii: 05-05-2020

Potrivit studiului bianual „Global Economic Crime and Fraud Safety” (GECS) realizat de către compania PwC, nivelul de infracționalitate economică se menține la niveluri record, peste 47% dintre companiile de la nivel mondial fiind afectate în ultimii doi ani, valoarea pierderilor raportate de către cei care au participat la stdiu ridicându-se la 42 miliarde dolari.

Cele mai des întâlnite problme de acest gen, cu un procent de 35% sunt fraudele comise de clienți, urmate îndeaeproape de criminalitatea cibernetică (34%), furtul (31%) respectiv corupția (30%). Fraudele comise de clienți, pe de altă parte, au crescut în ultimii doi ani exponențial de la 29% la 35% în prezent.

”Nivelul ridicat al criminalității cibernetice este în linie cu evoluția tehnologică. Anul aceasta am putea asista la un nou record în materie de fraude, având în vedere activitatea crescută și schemele de fraudă din ce în ce mai elaborate ale hackerilor/criminalilor informatici care profită de îngrijorarea instaurată la nivel global. Criza generată de pandemia COVID-19 domină atenția, iar organizațiile și populația devin mai vulnerabile la alte riscuri și toate organizațiile internaționale lansează avertismente că s-au înmulțit cazurile de diverse înșelătorii financiare, îndeosebi criminalitate cibernetică și fraudele de tip social, iar sumele pot fi semnificative”, a declarat Ana Sebov, liderul echipei de Forensic din cadrul PwC România.

Potrivit PwC, frauda poate lovi atât din exterior cât și din interiorul unei organizații, în multe cazuri dovedindu-se o complicitate între infractorii externi și cie interni. Potrivit raportului întocmit pe baza studiului amintit mai sus, clienții, furnizorii și hackerii sunt responsabili de 39% din incidentele de criminalitate economică din ultimii doi ani.

”Sub diverse presiuni, personale sau profesionale, cum ar fi atingerea anumitor rezultate, angajații pot apela la mită și corupție, la contabilitate creativă sau la alte acte frauduloase care pot prejudicia companiile financiar și reputațional. Controalele antifraudă contribuie la protejarea resurselor, reputației și siguranței companiilor, însă simpla definire de controale nu este suficientă. Este importantă verificarea implementării și aplicării controalelor definite” comentează Ana Sebov, liderul echipei de Forensic din cadrul PwC România.

http://www.banknews.ro/stire/88587_gecs_2020_47p_dintre_companiile_de_la_nivel_global_au_fost_victimele_criminalitatii_economice_in_ultimii_doi_ani.html