Problema generată de pandemia de Covid-19 implică strategii concrete pentru toate companiile care doresc să își continue activitatea sau care urmează să își recheme angajații la birou în perioada imediat următoare. Implicit, e nevoie de acțiuni concrete pentru protejarea acestora și implicit, pentru adaptarea la noua normalitate.
În acest context, compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox a format o echipă dedicată care să poaă veni în întâmpinarea angajatorilor care pregătesc reîntoarcerea graduală a angajaților la locurile de muncă, respectiv în spațiile de birouri. Ținând contde toate recomandările autorităților sanitare și bazându-se pe un nou concept de design și măsuri stricte privind distanțarea socială, consultanții companiei mai sus amintite au pregătit un set de măsuri pentru chiriași și proprietari, măsuri care se bazează pe experiența companiei din China unde experții C&W au managerizat întoarcerea la locurile de muncă a angajaților din peste 10.000 de companii cu aproape un milion de angajați care își desfășoară activitatea în peste 1000 de clădiri.
„Aplicăm experiența noastră internațională, astfel încât clienții să fie bine pregătiți pentru momentul revenirii la locul de muncă. Pentru a reporni business-urile într-un mediu de lucru sigur și eficient, regulile trebuie integrate în viața de zi cu zi, iar terenul trebuie pregătit pentru întoarcerea angajaților, aplicând experiența arhitecților și project managerilor din echipă în domenii precum inovație și strategie de lucru, proiectare și construcție, facility management, gestionarea instalațiilor, protocoale de curățare la nivel comercial, research și tehnologie”, spune Andrei Ianculescu, Head of Project Management Cushman & Wakefield Echinox.
„Înainte de debutul pandemiei Covid-19, în clădirile de birouri moderne din București și marile orașe lucrau aproape 400.000 de oameni, reprezentând circa 10% din angajații mediului privat. Pentru repornirea graduală a business-ului, este esențial că angajatorii să le ofere echipelor siguranța și confortul unei întoarceri la birou într-un mediu cât mai sigur pentru a nu le afecta creativitatea și productivitatea. Drept urmare, considerăm că este obligatorie atât analiza spaţiilor, cât și a nevoilor angajaților si companiilor, care s-au schimbat semnificativ în ultimele săptămâni,” adaugă Cristi Moga, Head of Research, Cushman & Wakefield Echinox.
Potrivit experților, cei mai importanți patru pași necesari includ:
Realizarea unui sondaj în rândul echipelor de management pentru a indentifica nevoile de business cu privire la spațiile necesare pentru desfășurarea activității. În acest sens, se recomandă aplicarea unui chestionar online în rândul angajaților care își pot discuta astfel preferințele și nevoile atât în ceea ce privește munca de la birou cât și de acasă.
Al doilea pas presupune o analiză a spațiilor de birouri și a zonelor comune, analiza căilor de acces și definirea potențialelor zone de contaminare. Se recomandă evaluarea acestora luând în calcul îmbunătățirile care pot fi aduse dar și implementarea unor protocoale pentru controale sanitare și de securitate.
În al treilea rând, se recomandă implementarea unor soluții viabile și imediate de distanțare socială respectiv ocuparea eficientă a spațiilor de lucru prin crearea unor noi planuri de amenajare prin optimizarea distanțării angajaților, stabilirea unor trasee de deplasare, instalarea dea panouri despărțitoare între birouri, politici noi pentru vizitatori sau gestionarea programului de lucru.
Ultimul dar și unul dintre cei mai importanți pași recomandați de companie se referă la implementarea unor noi și eficiente soluțuii de curățenie și dezinfecție care să diminueze riscurile de contaminare printre angajați dar și instruirea acestora în acest context astfel încât pericolele să fie reduse la minimum. Pot fi incluse aici și politica ușilor deschise pentru a limita numărul de atingeri ori politica de dezinfecție și curățenie a biroului.
http://www.banknews.ro/stire/88592_cushman_wakefield_echinox_cinci_pasi_pentru_cresterea_sigurantei_sanitare_a_celor_400000_de_angajati_din_birouri.html
|