BankNews.ro - The Business Republic

Eforturile de conformare la valul de reglementari adoptate in timpul pandemiei au sufocat companiile. Ce solutii exista?
Economie | Data Publicarii: 18-03-2021

Pe lângă nenumăratele provocări de natură medicală și mai ales economică, anul 2020 a adus și o serie de noi reglementări care au adăugat complexitate mediului legislativ românesc care a avut un impact puternic și imediat în ceea ce privește costurile de conformare ale companiilor. Peste 230 de acte normative au fost emise în țara noastră doar anul trecut, de la declanșarea pandemiei, toate acestea având un impact extrem de puternic asupra mediului de afaceri, implementarea acestora presupunând de asemenea un efort semnificativ din partea acestora.

Multe întreprinderi, atât cele mici dar și companii mari, au fost nevoite ca urmare a măsurilor luate de autorități să schimbe locul de desfășurare a activității pentru unii angajați, să accepte o scădere a veniturilor, să se gândească la reorganizari interne ori să își schimbe complet strategiile și planurile trasate la începutul anului trecut, înainte de declanșarea crizei sanitare care continuă și azi.

„În aceste condiții, departamentele financiare și de resurse umane au fost supuse unor presiuni uriașe pentru implementarea rapidă a noilor reglementări și navigarea prin multitudinea de aspecte apărute în practică. O soluție pentru degrevarea resurselor interne ar putea fi apelarea la furnizori externi, specializați, pentru serviciile din zona administrativă”, scrie Maria Butcu, director soluții de servicii externalizate în cadrul Deloitte România.

„Un pas în această direcție ar putea consta în externalizarea funcției contabile, fiscale și de calcul salarial. Această oportunitate, la care multe întreprinderi au ezitat să apeleze anterior, a ieșit tot mai puternic în evidență în ultima perioadă, odată cu schimbările apărute în peisajul economic. Pandemia de COVID-19 a adus în prim plan multe dintre beneficiile imediate și pe termen lung ale externalizării acestor funcții”, continuă ea.

Dintre aceste beneficii putem aminti câteva, cele mai importante, precum degrevarea resurselor interne de sarcina administrativă și direcționarea lor către alte activități, mai multă securitate și eficiență în gestionarea virtuală a forței de muncă, dobândirea unor cunoștințe și a unei expertize de calitate dar și accesul din ce în ce mai bun la tehnologia scalabilă.

„În concluzie, pentru că antreprenorii și directorii executivi se confruntă cu așteptări tot mai mari din partea autorităților în ceea ce privește transparența financiară și conformarea fiscală, pentru mulți dintre ei decizia de externalizare a funcției contabile, fiscale și de calcul salarial este un pas înainte către digitalizare, eficiență și degrevarea resurselor interne, elemente necesare pentru o dezvoltare sustenabilă pe termen lung”, conchide Maria Butcu.

http://www.banknews.ro/stire/88838_eforturile_de_conformare_la_valul_de_reglementari_adoptate_in_timpul_pandemiei_au_sufocat_companiile_ce_solutii_exista.html