BankNews.ro - The Business Republic

Sondaj PwC: Doar una din patru organizații știe acum care sunt competențele necesare angajaților în viitor Inbox
HR/Cariere | Data Publicarii: 15-12-2021

Potrivit sondajului Future Work and Skills 2021 realizat de PwC în luna septembrie în rândul a a circa 4.000 de directori generali și de HR din 28 de industrii și 26 de state, doar una din patru companii cunoaște acum abilitățile care vor fi necesare angajaților lor în viitor ca urmare a schimbărilor tehnologice. De asemenea, deși acum le este dificil să numească competențele care vor fi necesare în viitor, majoritatea directorilor de companii, 60% dintre aceștia mai precis, consideră ca fiind importantă identificarea acestora.

”Adoptarea noilor tehnologii a fost accelerată de criza sanitară și vedem că tot mai multe profesii depind de abilități digitale. În urmă cu doi ani, estimările noastre arătau că, până în 2028, 275.000 de angajați români ar trebui să deprindă competenței digitale noi sau superioare (upskilling) pentru a-și menține sau găsi locuri de muncă, dar estimăm că termenul a fost devansat de pandemie cu câțiva ani. Astfel, în timp ce investesc în noi tehnologii de automatizare, cloud și analiză de date care susțin luarea deciziilor și cresc eficiența și reziliența, companiile trebuie să-și pregătească angajații pentru aceste schimbări, să ofere oportunități de învățare și să le explice ce înseamnă pentru ei aceste schimbări”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner, PwC România.

De asemenea, respondenții care au participat la studiul amintit mai sus, consideră ca fiind dificil de evaluat decalajele de competențe. Una dintre soluții ar consta în implementarea unor sisteme care să inventarieze în permanență competențele angajaților, pe baza cărora companiile să dezvolte programe de perfecționare, planuri de carieră și de succesiune.

Aproape două treimi dintre respondenți consideră extrem de importante programele de reskilling și upskilling. Cu toate acestea, doar un sfert dintre ele sunt capabile de a recalifica și reorganiza rapid angajații în cazul în care acest lucru ar fi necesar. De asemenea, 31% spun că încurajează în permanență îmbunătățirea competențelor și învățarea continuă în rândurile angajaților. Pe de altă parte, printre principalele constrângeri care îi împiedică pe respondenți să progreseze în această direcție sunt indicate costurile, capacitatea leadership-ului respectiv cultura organizațională.

Și departamentele de resurse umane trebuie să evolueze pentru a livra strategii fiabile adaptate cerințelor contemporane, strategii care să le permită companiilor să se adapteze forței de muncă a viitorului. Potrivit aceluiași sondaj, mai puțin de o treime din respondenți sunt de părere că funcția de HR este eficientă în dezvoltarea unei strategii bune pentru forța de muncă.

Nu în ultimul rând, descoperim că digitalizarea continuă să fie una dintre cele mai mari preocupări ale companiilor dar și una dintre cele mai mari surse de stres în rândurile angajaților, oamenii temându-se pentru locurile lor de muncă actuale.

http://www.banknews.ro/stire/89060_sondaj_pwc_doar_una_din_patru_organizații_știe_acum_care_sunt_competențele_necesare_angajaților_în_viitor_inbox.html