BankNews.ro - The Business Republic

Criza de ghisee. Calitatea serviciilor publice lasa de dorit
Diverse | Data Publicarii: 19-09-2008

In cadrul dezbaterii privind calitatea serviciilor din sectorul public, ANFP a tras un semnal de alarma asupra sistemului inca defectuos si birocratic din teritoriu, noteaza Gardianul. Asociatia Nationala a Functionarilor Publici informeaza ca birocratia din administratia publica continua sa fie la fel de prost organizata. Desi exista o Ordonanta a Guvernului inca din 2001 ce reglementeaza infiintarea esalonata de noi spatii destinate serviciilor publice, in continuare nu s-a aplicat.

Nici dupa sapte ani, procesul de descentralizare a serviciilor publice la nivelul fiecarei unitati administrativ- teritoriale (art. 25 O.G. 84/2001) nu s-a reglementat. Numarul serviciilor publice comunitare locale de evidenta a persoanelor de pe raza judetelor este in continua crestere, ceea ce rezulta o medie de 9 localitati arondate unei institutii, numar insuficient, deoarece cetatenii sunt nevoiti sa se deplaseze in unele cazuri peste 50 de km pentru a obtine un act de identitate sau o stampila.

Potrivit ANFP, vinovati de aceasta situatie se fac consiliile locale, care au motivat intarzierea punerii in practica a Ordonantei prin lipsa de spatii pentru infiintarea de servicii publice si prin lipsa de fonduri pentru infiintarea de birouri mobile. Din aceasta cauza, birocratia continua sa ramana la fel de greoaie.

Gardianul

http://www.banknews.ro/stire/20930_criza_de_ghisee_calitatea_serviciilor_publice_lasa_de_dorit.html