Criza de ghisee. Calitatea serviciilor publice lasa de dorit
Data publicarii: 19-09-2008 | DiverseIn cadrul dezbaterii privind calitatea serviciilor din sectorul public, ANFP a tras un semnal de alarma asupra sistemului inca defectuos si birocratic din teritoriu, noteaza Gardianul. Asociatia Nationala a Functionarilor Publici informeaza ca birocratia din administratia publica continua sa fie la fel de prost organizata. Desi exista o Ordonanta a Guvernului inca din 2001 ce reglementeaza infiintarea esalonata de noi spatii destinate serviciilor publice, in continuare nu s-a aplicat.
Nici dupa sapte ani, procesul de descentralizare a serviciilor publice la nivelul fiecarei unitati administrativ- teritoriale (art. 25 O.G. 84/2001) nu s-a reglementat. Numarul serviciilor publice comunitare locale de evidenta a persoanelor de pe raza judetelor este in continua crestere, ceea ce rezulta o medie de 9 localitati arondate unei institutii, numar insuficient, deoarece cetatenii sunt nevoiti sa se deplaseze in unele cazuri peste 50 de km pentru a obtine un act de identitate sau o stampila.
Potrivit ANFP, vinovati de aceasta situatie se fac consiliile locale, care au motivat intarzierea punerii in practica a Ordonantei prin lipsa de spatii pentru infiintarea de servicii publice si prin lipsa de fonduri pentru infiintarea de birouri mobile. Din aceasta cauza, birocratia continua sa ramana la fel de greoaie.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri