BankNews.ro - The Business Republic

Cum te conving vanzatorii sa cumperi si ce nu-ti trebuie
Afaceri | Data Publicarii: 19-03-2010

De la amenajarea vitrinelor la pozitionarea marfii pe raft, comerciantii folosesc numeroase tertipuri pentru a-si face clientii sa cumpere anumite produse, chiar daca nu au nevoie de ele. De exemplu, intri intr-un magazin pentru ca ai vazut in vitrina un bloc de desen, insa pleci acasa si cu niste acuarele si, bineinteles, cu pensule. Evz.ro a aflat care sunt secretele comerciantilor, de la Silviu Dragu, Marketing Manager la Vitantis Shopping Center.

Evz.ro: Cum trebuie sa arate o vitrina pentru a atrage cat mai multi vizitatori sa intre intr-un magazin?

Silviu Dragu: Se va tine cont de mai multi factori. In primul rand, pozitionarea vitrinei - la intrarea in magazin, intr-o zona vizibila, eventual semnalata prin afise reprezentative.

In al doilea rand, asezarea si alegerea produselor - acestea trebuie sa aiba un impact vizual extraordinar. Vitrina trebuie sa fie ocupata cu produsele cele mai vandute din magazinul respectiv, produsele sezoniere sau cele care fac obiectul unor promotii sau campanii de promovare. Totodata, se poate merge si pe asocierea produselor complementare. De exemplu, un bloc de desen si acuarele plus pensule.

Desi aceasta vitrina are rolul de a atrage consumatori, e foarte important ca traficul sa fie dirijat prin reclame sau afise promotionale. In caz contrar, traficul va fi limitat la zonele periferice ale magazinului si astfel se pierd potentiali clienti.

In unele vitrine sunt afisate si preturile produselor expuse, in altele nu. Afisarea preturilor poate fi considerata de unii comercianti drept un fel de sperietoare pentru clienti?

Neafisarea preturilor produselor expuse constituie o abatere de la prevederele actelor normative in vigoare si, in eventualitatea unui control ANPC, se sanctioneaza cu amenda.  Prin urmare, lipsa expunerii pretului reprezinta, in primul rand, o greseala a multor comercianti si mai putin o strategie de vanzare.

Intr-adevar, pretul unui produs poate fi considerat "un fel de sperietoare a clientilor", dar aici intervine rolul mercantizarii si anume acela de a promova produsul respectiv astfel incat sa se vanda rapid, avand un rulaj cat mai mare.

Asezarea produselor in functie de pret se realizeaza de cele mai multe ori dupa urmatorul principiu: de la cele mai scumpe catre cele mai ieftine, pe orizontala: de la stanga la dreapta si pe verticala: in sens descrescator, spre baza vitrinei.

Integral in Evenimentul Zilei

http://www.banknews.ro/stire/37627_cum_te_conving_vanzatorii_sa_cumperi_si_ce_nu-ti_trebuie.html