Cum te conving vanzatorii sa cumperi si ce nu-ti trebuie
Data publicarii: 19-03-2010 | AfaceriDe la amenajarea vitrinelor la pozitionarea marfii pe raft, comerciantii folosesc numeroase tertipuri pentru a-si face clientii sa cumpere anumite produse, chiar daca nu au nevoie de ele. De exemplu, intri intr-un magazin pentru ca ai vazut in vitrina un bloc de desen, insa pleci acasa si cu niste acuarele si, bineinteles, cu pensule. Evz.ro a aflat care sunt secretele comerciantilor, de la Silviu Dragu, Marketing Manager la Vitantis Shopping Center.
Evz.ro: Cum trebuie sa arate o vitrina pentru a atrage cat mai multi vizitatori sa intre intr-un magazin?
Silviu Dragu: Se va tine cont de mai multi factori. In primul rand, pozitionarea vitrinei - la intrarea in magazin, intr-o zona vizibila, eventual semnalata prin afise reprezentative.
In al doilea rand, asezarea si alegerea produselor - acestea trebuie sa aiba un impact vizual extraordinar. Vitrina trebuie sa fie ocupata cu produsele cele mai vandute din magazinul respectiv, produsele sezoniere sau cele care fac obiectul unor promotii sau campanii de promovare. Totodata, se poate merge si pe asocierea produselor complementare. De exemplu, un bloc de desen si acuarele plus pensule.
Desi aceasta vitrina are rolul de a atrage consumatori, e foarte important ca traficul sa fie dirijat prin reclame sau afise promotionale. In caz contrar, traficul va fi limitat la zonele periferice ale magazinului si astfel se pierd potentiali clienti.
In unele vitrine sunt afisate si preturile produselor expuse, in altele nu. Afisarea preturilor poate fi considerata de unii comercianti drept un fel de sperietoare pentru clienti?
Neafisarea preturilor produselor expuse constituie o abatere de la prevederele actelor normative in vigoare si, in eventualitatea unui control ANPC, se sanctioneaza cu amenda. Prin urmare, lipsa expunerii pretului reprezinta, in primul rand, o greseala a multor comercianti si mai putin o strategie de vanzare.
Intr-adevar, pretul unui produs poate fi considerat "un fel de sperietoare a clientilor", dar aici intervine rolul mercantizarii si anume acela de a promova produsul respectiv astfel incat sa se vanda rapid, avand un rulaj cat mai mare.
Asezarea produselor in functie de pret se realizeaza de cele mai multe ori dupa urmatorul principiu: de la cele mai scumpe catre cele mai ieftine, pe orizontala: de la stanga la dreapta si pe verticala: in sens descrescator, spre baza vitrinei.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial