"Cetatenii si intreprinderile ar trebui sa profite la maximum de oportunitatile oferite de aceste noi norme pentru a obtine servicii mai competitive de telecomunicatii. Voi face tot posibilul pentru a-i ajuta in acest sens. Daca aceste drepturi nu pot fi exercitate in practica, voi lua impotriva statelor membre si a operatorilor de telecomunicatii masurile necesare pentru remedierea situatiei", a declarat Neelie Kroes, vicepresedinta Comisiei Europene responsabila cu Agenda digitala.
Noile drepturi ale cetatenilor si firmelor din UE, incepand de miercuri, 25 mai :
- posibilitatea de a schimba operatorul de telefonie fixa sau mobila intr-o singura zi lucratoare, fara a schimba numarul de telefon;
- o durata maxima de 24 de luni pentru contractele initiale semnate cu clientii si obligatia operatorilor de a oferi contracte pe 12 luni. Acest lucru va permite clientilor sa treaca mai usor la un alt operator in cazul in care gasesc o oferta mai buna;
- informatii mai clare cu privire la serviciile la care este abonat clientul. Contractele incheiate cu clientii trebuie sa ofere informatii despre nivelurile minime de calitate a serviciilor;
- contractele trebuie sa ofere informatii cu privire la despagubirile si rambursarile disponibile in caz de nerespectare a acestor niveluri minime;
- o mai buna protectie impotriva incalcarii securitatii datelor cu caracter personal si impotriva "spam"-urilor (e-mail-uri nesolicitate), obligativitatea notificarii cazurilor de incalcare a securitatii datelor cu caracter personal;
- imbunatatirea informatiilor si obligativitatea consimtamantului pentru stocarea sau accesarea informatiilor in dispozitivele utilizatorilor, cum ar fi cookies care nu au legatura cu serviciul accesat.
http://www.banknews.ro/stire/48314_vezi_lista_cu_noile_tale_drepturi_pentru_servicii_de_telefonie_si_internet.html