Vezi lista cu noile tale drepturi pentru servicii de telefonie si internet

Data publicarii: 24-05-2011 | IT&C

"Cetatenii si intreprinderile ar trebui sa profite la maximum de oportunitatile oferite de aceste noi norme pentru a obtine servicii mai competitive de telecomunicatii. Voi face tot posibilul pentru a-i ajuta in acest sens. Daca aceste drepturi nu pot fi exercitate in practica, voi lua impotriva statelor membre si a operatorilor de telecomunicatii masurile necesare pentru remedierea situatiei", a declarat Neelie Kroes, vicepresedinta Comisiei Europene responsabila cu Agenda digitala.

Noile drepturi ale cetatenilor si firmelor din UE, incepand de miercuri, 25 mai :

  • posibilitatea de a schimba operatorul de telefonie fixa sau mobila intr-o singura zi lucratoare, fara a schimba numarul de telefon;
  • o durata maxima de 24 de luni pentru contractele initiale semnate cu clientii si obligatia operatorilor de a oferi contracte pe 12 luni. Acest lucru va permite clientilor sa treaca mai usor la un alt operator in cazul in care gasesc o oferta mai buna;
  • informatii mai clare cu privire la serviciile la care este abonat clientul. Contractele incheiate cu clientii trebuie sa ofere informatii despre nivelurile minime de calitate a serviciilor;
  • contractele trebuie sa ofere informatii cu privire la despagubirile si rambursarile disponibile in caz de nerespectare a acestor niveluri minime;
  • o mai buna protectie impotriva incalcarii securitatii datelor cu caracter personal si impotriva "spam"-urilor (e-mail-uri nesolicitate), obligativitatea notificarii cazurilor de incalcare a securitatii datelor cu caracter personal;
  • imbunatatirea informatiilor si obligativitatea consimtamantului pentru stocarea sau accesarea informatiilor in dispozitivele utilizatorilor, cum ar fi cookies care nu au legatura cu serviciul accesat.