Bancile comerciale nu mai au interes „sa prosteasca
clientii“ avand in vedere nivelul ridicat la care au ajuns creditele
neperformante si fiecare client ar trebui sa fie tratat de institutiile de
credit cu importanta cuvenita, insa „padure fara uscaturi nu exista“, afirma
Alexandru Paunescu, directorul Directiei juridice din Banca Nationala.
„Bancile nu mai merg pe abordarea clientilor ca pana
acum. Fiecare client este tratat de banca cu importanta cuvenita sau asa ar
trebui sa fie. Acum... padure fara uscaturi nu exista, dar asta este ceea ce ne
dorim. Am facut apel si la banci. Rolul de educatie financiara apartine
bancilor“, a explicat ieri Paunescu dupa o conferinta pe teme juridice
organizata la BNR.
In prima parte a crizei izbucnite la finalul lui 2008
banca centrala a inclinat sa le tina partea bancherilor pe principalele
subiecte de diferend cu clientii, contestand inclusiv celebra Ordonanta 50/2010
privind contractele de credit pentru persoane fizice care a scos la lumina
clauzele abuzive. De-abia in ultimii ani oficialii BNR si-au schimbat discursul
devenind mai critici la adresa comportamentului bancilor atat pe zona de
creditare, cat si la depozite, ajun¬gand sa acuze frontal lipsa de transparenta
si maniera in care sunt tratati clientii.
Continuarea, in ZF
http://www.banknews.ro/stire/71188_directorul_pe_juridic_al_bnr_bancile_nu_mai_au_interes_sa_prosteasca_clientii_avand_in_vedere_volumul_neperformantelor.html