Directorul pe juridic al BNR: Bancile nu mai au interes sa prosteasca clientii avand in vedere volumul neperformantelor

Data publicarii: 20-03-2014 | Finante-Banci

Bancile comerciale nu mai au interes „sa prosteasca clientii“ avand in vedere nivelul ridicat la care au ajuns creditele neperformante si fiecare client ar trebui sa fie tratat de institutiile de credit cu importanta cuvenita, insa „padure fara uscaturi nu exista“, afirma Alexandru Paunescu, directorul Directiei juridice din Banca Nationala.

„Bancile nu mai merg pe abordarea clientilor ca pana acum. Fiecare client este tratat de banca cu importanta cuvenita sau asa ar trebui sa fie. Acum... padure fara uscaturi nu exista, dar asta este ceea ce ne dorim. Am facut apel si la banci. Rolul de educatie financiara apartine bancilor“, a explicat ieri Paunescu dupa o conferinta pe teme juridice organizata la BNR.

In prima parte a crizei izbucnite la finalul lui 2008 banca centrala a inclinat sa le tina partea bancherilor pe principalele subiecte de diferend cu clientii, contestand inclusiv celebra Ordonanta 50/2010 privind contractele de credit pentru persoane fizice care a scos la lumina clauzele abuzive. De-abia in ultimii ani oficialii BNR si-au schimbat discursul devenind mai critici la adresa comportamentului bancilor atat pe zona de creditare, cat si la depozite, ajun¬gand sa acuze frontal lipsa de transparenta si maniera in care sunt tratati clientii.

Continuarea, in ZF