Cardul de credit este un instrument financiar care poate
duce la ruina financiara a consumatorului daca acesta nu stie sa il foloseasca.
Dar comportamentul utilizatorului de card de credit s-a modificat mult dupa
criza financiara, iar cultura clientului vizavi de acest produs este mai
ridicata acum, sustine Anca Motca, director general adjunct al Garanti Bank,
banca care are in portofoliu unul dintre cele mai populare carduri de credit,
Bonus Card.
"Acum 5 ani, cultura vizavi de cardul de credit nu era
extrem de ridicata. Cred ca si acum piata romaneasca, spre deosebire de alte
piete din regiune, are un apetit mai scazut pentru acest produs. Se vede si din
evolutia pietei: cardurile de debit au crescut mult mai puternic fata de cele
de credit", spune Motca.
Pentru mult timp, intelegerea cardului de credit s-a limitat
la „niste bani in plus”, el nefiind perceput pentru utilitatea lui si nici nu
s-a inteles ca nu este un credit de nevoi personale.
"Interpretarea cardului a fost multa vreme asa,
probabil si din cauza bancilor, pentru ca nu am stiut sa ii dam acea utilitate
de care are nevoie clientul si sa inteleaga beneficiile cardului de credit, sa
nu fie doar un plastic cu o suma de bani. Dar sunt doua parti in ecuatie: este
consumatorul care trebuie sa fie dornic sa inteleaga si banca care trebuie sa
explice intr-un mod sanatos", a adaugat Motca.
Ea a explicat ca in ultimii cinci ani s-au schimbat si
reglementarile bancare, iar acest lucru a facut curatenie in piata si a condus
la o utilizare mai sanatoasa a produsului.
Intrebata daca acum, dupa ultimele reglementari, dobanzile
mari pe cardurile de credit sunt comunicate intr-un mod mai transparent
clientilor, directorul Garanti Bank a precizat ca "nicio banca nu va spune
dobanda cardului de credit in comunicarea de marketing".
Continuarea, pe Wall-Street.
http://www.banknews.ro/stire/71498_cardul_de_credit_nu_mai_este_doar_un_plastic_cu_o_suma_de_bani_criza_a_curatat_piata.html