Aproximativ 70 de comenzi sunt plasate în
fiecare minut pe internet, cu o valoare totală de 10.783 lei, în primele cinci
luni ale anului valoarea medie a coşului de cumpărături achitate online
înregistrând o creştere medie cu 20%, potrivit datelor integratorului de plăţi
PayU România.
"Primele 5 luni ale anului au adus o
creştere cu peste 30% a numărului de tranzacţii achitate online de către
clienţii magazinelor online româneşti. în acest context, principalele tendinţe
din industrie anunţă schimbări importante în comportamentul de consum al
utilizatorilor online", se arată într-un comunicat al companiei.
Astfel, spre deosebire de ultimii 3 ani,
când valoarea medie a coşului de cumpărături a scăzut sub efectul
diversificării gamei de produse achiziţionate online, în primele 5 luni ale
acestui an, aceasta a crescut, în medie, cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a
anului trecut. Cele mai mari evoluţii au avut loc pe segmentele turism,
jucării, IT&C şi fashion, unde comanda medie s-a majorat cu 52%, 25% şi,
respectiv, 12%.
"Evoluţia înregistrată pe toate
segmentele arată o creştere a încrederii utilizatorilor în magazinele online şi
o înţelegere a beneficiilor cumpărăturilor online. Evoluţia unor segmente
precum cel al jucăriilor, unde valoarea medie o depăşeşte chiar şi pe cea din
fashion şi se apropie de IT&C, este un alt mod prin care ne putem da seama
că achiziţiile online nu mai reprezintă o excepţie, ci sunt parte integrantă din
viaţa unui număr tot mai mare de oameni. De altfel, lunar, în sistemul PayU se
înregistrează, în medie, 30.000 de utilizatori unici noi, cei mai mulţi
ajungând să fie utilizatori recurenţi", a declarat Cristina Vrânceanu,
strategic partnerships Executive PayU România.
Potrivit sursei citate, se înregistrează o
creştere accelerată a comenzilor plasate de pe tablete şi smartphone-uri.
"Aproximativ 20% dintre comenzi sunt
plasate de pe un astfel de dispozitiv. Jumătate dintre acestea sunt şi achitate
online, tot prin intermediul unui telefon sau al unei tablete", arată
PayU.
Segmentul cu cea mai mare pondere a
plăţilor online efectuate de pe un dispozitiv mobil este cel al magazinelor de
fashion, care ajunge la 15%, însă cele mai mari evoluţii au fost înregistrate
pe segmentele telecom (de la 2% în 2013 la 8% în 2014) şi utilităţi (de la
0,71% în 2013 la 6% în 2014).
Continuarea, pe MEDIAFAX.
http://www.banknews.ro/stire/72064_payu_În_fiecare_minut_sunt_plasate_circa_70_comenzi_online,_cu_o_valoare_totală_de_peste_10000_lei.html