Românii sunt loiali în cea mai mare măsură
furnizorilor de servicii de telefonie mobilă şi internet (30%), în ordinea
preferinţelor urmând automobilele, hainele, alimentele şi serviciile medicale,
iar la polul opus, cu cel mai redus ataşament faţă de brand, se regăsesc
creditele şi asigurările.
"53% dintre respondenţi spun că sunt
loiali faţă de brandul produselor analizate, iar 42% faţă de brandul
serviciilor analizate. De cealaltă parte, 7% dintre consumatorii tineri afirmă
că nu sunt deloc loiali brandurilor de produse, iar 15% dintre ei nu sunt deloc
loiali brandurilor de servicii", potrivit studiului "Experienţa de
cumpărare în era consumatorilor digitali", lansat de EY România.
Deşi brandul contează destul de mult în
decizia de cumpărare, respondenţii spun că sunt influenţaţi cel mai mult de
garanţia şi calitatea produsului/serviciului (32% în România, faţă de 27% la
nivel global), urmate de preţul şi condiţiile de livrare (20% în România, faţă
de 29% media globală).
"Atunci când se află în magazin,
factorii cheie care contribuie la decizia de cumpărare sunt ofertele
promoţionale (48%) şi disponibilitatea produselor sau serviciilor (38%).
Asistenţa la cumpărare şi termenii de livrare sunt de asemenea factori
relevanţi (26% din respondenţi au afirmat că au un impact foarte puternic în
decizia lor de cumpărare), însă aspectul magazinului nu e un considerat ca factor
notabil atunci când se ia decizia de cumpărare pentru produsele şi serviciile
analizate", menţionează studiul.
SURSA: Mediafax.
http://www.banknews.ro/stire/72462_românii_sunt_loiali_mărcilor_de_telecomunicaţii,_auto_şi_haine_şi_mai_puţin_băncilor_şi_asigurărilor.html