Românii sunt loiali mărcilor de telecomunicaţii, auto şi haine şi mai puţin băncilor şi asigurărilor

Data publicarii: 06-08-2014 | Finante-Banci

Românii sunt loiali în cea mai mare măsură furnizorilor de servicii de telefonie mobilă şi internet (30%), în ordinea preferinţelor urmând automobilele, hainele, alimentele şi serviciile medicale, iar la polul opus, cu cel mai redus ataşament faţă de brand, se regăsesc creditele şi asigurările.

"53% dintre respondenţi spun că sunt loiali faţă de brandul produselor analizate, iar 42% faţă de brandul serviciilor analizate. De cealaltă parte, 7% dintre consumatorii tineri afirmă că nu sunt deloc loiali brandurilor de produse, iar 15% dintre ei nu sunt deloc loiali brandurilor de servicii", potrivit studiului "Experienţa de cumpărare în era consumatorilor digitali", lansat de EY România.

Deşi brandul contează destul de mult în decizia de cumpărare, respondenţii spun că sunt influenţaţi cel mai mult de garanţia şi calitatea produsului/serviciului (32% în România, faţă de 27% la nivel global), urmate de preţul şi condiţiile de livrare (20% în România, faţă de 29% media globală).

"Atunci când se află în magazin, factorii cheie care contribuie la decizia de cumpărare sunt ofertele promoţionale (48%) şi disponibilitatea produselor sau serviciilor (38%). Asistenţa la cumpărare şi termenii de livrare sunt de asemenea factori relevanţi (26% din respondenţi au afirmat că au un impact foarte puternic în decizia lor de cumpărare), însă aspectul magazinului nu e un considerat ca factor notabil atunci când se ia decizia de cumpărare pentru produsele şi serviciile analizate", menţionează studiul.

SURSA: Mediafax.