BankNews.ro - The Business Republic

Ce vor angajatii de la un serviciu
HR/Cariere | Data Publicarii: 09-02-2009

Motivatiile care ii dinamizeaza pe oameni zi de zi si care ii determina sa coboare din pat in fiecare dimineata pentru a ajunge la timp la birou unde, in multe cazuri stau din proprie initiativa cu mult mai mult decat le este programul, difera foarte mult de la individ la individ.

Unii muncesc din dragoste, altii pentru implinirea personala. Unora le place sa-si duca la bun sfarsit sarcinile pentru ca se simt astfel realizati ca indivizi, iar altii sunt atasati de ceea ce fac sau de clientii pentru care lucreaza. Unora le place camaraderia si interactiunea cotidiana cu restul colegilor, altora doar nevoia de a-si umple timpul cu ceva.

Dar, dincolo de motivatia gasita de fiecare in parte, la baza sta nevoia universala de bani. Toti muncim pentru bani, indiferent ca vin prin salariu, compensatii, bonusuri, beneficii sau remuneratie. Banii asigura o locuinta, imbracaminte si mancare pentru familie, vacante petrecute departe de casa, confort, o buna educatie pentru copii si multe alte lucruri mai mult sau mai putin importante.

Subestimarea rolului pe care il au banii este o greseala capitala pentru orice angajator. Un salariu corect asociat cu beneficii regulate asigura companiilor accesul la cei mai buni angajati si retinerea lor perioade lungi de timp.

Odata implinita aceasta conditie, angajatorii ar trebui sa aiba in vedere si restul aspectelor importante pentru pastrarea angajatilor valorosi. Un recent studiu arata ca dincolo de bani, salariatii considera importante timpul personal si atentia din partea managerilor. Bob Nelson, cercetator specializat in psihologia muncii spune ca, mai mult decat orice, angajatii vor sa fie apreciati pentru o sarcina executata bine. "Stima si increderea in sine sunt foarte importante pentru fiinta umana. De aceea orice strategie motivationala ar trebui sa aiba in centru acest aspect".

In multitudinea de motivatii personale, diferite de la individ la individ, Bob Nelson a identificat cativa mari factori motivationali universali, valabili pentru majoritatea angajatilor.

Controlul propriei munci, in care intra abilitatea de a lua decizii, stabilirea de tinte clare si masurabile, responsabilitati clare si sarcini bine definite, recunoasterea realizarilor, capacitatea de a actiona independent. 

Integrarea in echipa prin primirea periodica de comunicate si informatii interne, explicarea formulelor manageriale, oportunitatile de partcipare la intalnirile factorilor de decizie, evidentierea progreselor facute.

Oportunitatatea de avansare in cadrul companiei, posibilitatea de a participa la cursuri de perfectionare, expunerea la informatii si practici noi.

George Trifu

http://www.banknews.ro/stire/25199_ce_vor_angajatii_de_la_un_serviciu.html