Ce vor angajatii de la un serviciu
Data publicarii: 09-02-2009 | HR/CariereMotivatiile care ii dinamizeaza pe oameni zi de zi si care ii determina sa coboare din pat in fiecare dimineata pentru a ajunge la timp la birou unde, in multe cazuri stau din proprie initiativa cu mult mai mult decat le este programul, difera foarte mult de la individ la individ.
Unii muncesc din dragoste, altii pentru implinirea personala. Unora le place sa-si duca la bun sfarsit sarcinile pentru ca se simt astfel realizati ca indivizi, iar altii sunt atasati de ceea ce fac sau de clientii pentru care lucreaza. Unora le place camaraderia si interactiunea cotidiana cu restul colegilor, altora doar nevoia de a-si umple timpul cu ceva.
Dar, dincolo de motivatia gasita de fiecare in parte, la baza sta nevoia universala de bani. Toti muncim pentru bani, indiferent ca vin prin salariu, compensatii, bonusuri, beneficii sau remuneratie. Banii asigura o locuinta, imbracaminte si mancare pentru familie, vacante petrecute departe de casa, confort, o buna educatie pentru copii si multe alte lucruri mai mult sau mai putin importante.
Subestimarea rolului pe care il au banii este o greseala capitala pentru orice angajator. Un salariu corect asociat cu beneficii regulate asigura companiilor accesul la cei mai buni angajati si retinerea lor perioade lungi de timp.
Odata implinita aceasta conditie, angajatorii ar trebui sa aiba in vedere si restul aspectelor importante pentru pastrarea angajatilor valorosi. Un recent studiu arata ca dincolo de bani, salariatii considera importante timpul personal si atentia din partea managerilor. Bob Nelson, cercetator specializat in psihologia muncii spune ca, mai mult decat orice, angajatii vor sa fie apreciati pentru o sarcina executata bine. "Stima si increderea in sine sunt foarte importante pentru fiinta umana. De aceea orice strategie motivationala ar trebui sa aiba in centru acest aspect".
In multitudinea de motivatii personale, diferite de la individ la individ, Bob Nelson a identificat cativa mari factori motivationali universali, valabili pentru majoritatea angajatilor.
Controlul propriei munci, in care intra abilitatea de a lua decizii, stabilirea de tinte clare si masurabile, responsabilitati clare si sarcini bine definite, recunoasterea realizarilor, capacitatea de a actiona independent.
Integrarea in echipa prin primirea periodica de comunicate si informatii interne, explicarea formulelor manageriale, oportunitatile de partcipare la intalnirile factorilor de decizie, evidentierea progreselor facute.
Oportunitatatea de avansare in cadrul companiei, posibilitatea de a participa la cursuri de perfectionare, expunerea la informatii si practici noi.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri