Un singur operator economic a solicitat eticheta ecologica
Data publicarii: 16-04-2007 | EconomieMinisterul Mediului a primit o singura solicitare de acordare a etichetei ecologice, cauza acestei situatii fiind dezinteresul cetatenilor pentru acest gen de produse, fapt care reflecta mentalitatea romanilor, a declarat ministrul mediului, Attila Korodi. "O singura societate a solicitat eticheta ecologica. Este vorba despre un producator de stofa", a spus ministrul mediului si dezvoltarii durabile, Attila Korodi.
Ministrul considera ca eticheta ecologica se leaga foarte mult de cultura unei tari. "Daca pentru un produs ceri eticheta ecologica si investesti in acest sens, dar tu nu castigi nimic pe piata, adica cetatenii nu sunt atrasi de aceste tipuri de produse, atunci este o investitie ineficienta", a explicat Korodi.
Potrivit acestuia, problema pe care Romania o are in acest sens o reprezinta dezinteresul pietei, si nu incapacitatea de a realiza produse ecologice."Sunt convins ca suntem capabili sa facem produse ecologice, dar nu cere piata", a completat Korodi.
In opinia acestuia, procesul de constientizare a importantei existentei si folosirii acestor produse este unul care se va intinde pe o perioada de "ani buni"."Chiar daca vom face o campanie de constientizare - si vom face, nu cred ca va aduce in doi-trei ani rezultate considerabile, asa incat este nevoie de o astfel de campanie derulata permanent pentru ca cetateanul sa inteleaga importanta folosirii unor produse benefice atat pentru el, cat si pentru mediu", a mai aratat ministrul mediului.
Operatorii economici trebuie sa plateasca o suma cuprinsa intre 300 si 1.300 de euro pentru obtinerea etichetei ecologice, iar tariful anual pentru utilizarea acesteia este de 0,15% din volumul anual al vanzarilor, cu limita minima de 500 de euro si cea maxima de 25.000 de euro, potrivit unei hotarari a Guvernului de la inceputul lunii martie.
Potrivit actului normativ, criteriile de acordare a etichetei ecologice sunt folosite pentru a limita impactul asupra mediului pe parcursul ciclului de viata al serviciilor. Acestea promoveaza in special reducerea consumului de energie, de apa si de deseuri generate si favorizarea utilizarii resurselor regenerabile si a substantelor mai putin daunatoare mediului.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare