Un singur operator economic a solicitat eticheta ecologica
Data publicarii: 16-04-2007 | EconomieMinisterul Mediului a primit o singura solicitare de acordare a etichetei ecologice, cauza acestei situatii fiind dezinteresul cetatenilor pentru acest gen de produse, fapt care reflecta mentalitatea romanilor, a declarat ministrul mediului, Attila Korodi. "O singura societate a solicitat eticheta ecologica. Este vorba despre un producator de stofa", a spus ministrul mediului si dezvoltarii durabile, Attila Korodi.
Ministrul considera ca eticheta ecologica se leaga foarte mult de cultura unei tari. "Daca pentru un produs ceri eticheta ecologica si investesti in acest sens, dar tu nu castigi nimic pe piata, adica cetatenii nu sunt atrasi de aceste tipuri de produse, atunci este o investitie ineficienta", a explicat Korodi.
Potrivit acestuia, problema pe care Romania o are in acest sens o reprezinta dezinteresul pietei, si nu incapacitatea de a realiza produse ecologice."Sunt convins ca suntem capabili sa facem produse ecologice, dar nu cere piata", a completat Korodi.
In opinia acestuia, procesul de constientizare a importantei existentei si folosirii acestor produse este unul care se va intinde pe o perioada de "ani buni"."Chiar daca vom face o campanie de constientizare - si vom face, nu cred ca va aduce in doi-trei ani rezultate considerabile, asa incat este nevoie de o astfel de campanie derulata permanent pentru ca cetateanul sa inteleaga importanta folosirii unor produse benefice atat pentru el, cat si pentru mediu", a mai aratat ministrul mediului.
Operatorii economici trebuie sa plateasca o suma cuprinsa intre 300 si 1.300 de euro pentru obtinerea etichetei ecologice, iar tariful anual pentru utilizarea acesteia este de 0,15% din volumul anual al vanzarilor, cu limita minima de 500 de euro si cea maxima de 25.000 de euro, potrivit unei hotarari a Guvernului de la inceputul lunii martie.
Potrivit actului normativ, criteriile de acordare a etichetei ecologice sunt folosite pentru a limita impactul asupra mediului pe parcursul ciclului de viata al serviciilor. Acestea promoveaza in special reducerea consumului de energie, de apa si de deseuri generate si favorizarea utilizarii resurselor regenerabile si a substantelor mai putin daunatoare mediului.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online