WWF si Greenpeace: Lucrarile la DN66A, continuate ilegal

Data publicarii: 16-04-2007 | Economie

Toate demersurile facute de autoritati pentru stoparea lucrarilor la Drumul National 66A, care trece prin peisajul forestier intact din Muntii Retezat, sunt ignorate, noteaza Curierul National. Reprezentantii Fondului Mondial pentru Natura (WWF) si cei ai Greenpeace au anuntat ca lucrarile de constructie a DN66A au fost reluate ilegal, in ciuda faptului ca prefectul de Hunedoara a suspendat constructia pana la intrarea in legalitate, iar Garda de Mediu a amendat deja Directia Regionala Drumuri si Poduri Timisoara (DRDPT) pentru desfasurarea lucrarilor in lipsa documentatiei necesare.

Contactat telefonic, Gabriel Paun, coordonator campanii Greenpeace, ne-a informat ca s-au trimis deja scrisori deschise presedintelui Traian Basescu si premierului Calin Popescu Tariceanu prin care li se solicita sa opreasca constructia DN 66A, sa reclasifice prin lege drumul national pana la Campusel ca drum judetean, iar de la Campusel mai departe ca drum forestier si sa sprijine protejarea prin lege a peisajului forestier intact din Retezat - Godeanu.

"Buldozerele au ajuns astazi pana la numai 1 km de peisajul forestier intact din Retezat, desi prefectul de Hunedoara, Cristian Marius Vladu, a anuntat toamna trecuta ca lucrarile la DN 66A au fost suspendate pana la finalizarea planului urbanistic zonal si obtinerea tuturor aprobarilor necesare", a mai spus Gabriel Paun.

Guvernul a fost deja informat

Greenpeace a informat inca din toamna anului 2006 Guvernul Romaniei in legatura cu lucrarile ilegale la DN 66A care ar urma sa lege Petrosani de Baile Herculane deoarece beneficiarul proiectului, Directia Regionala Drumuri si Poduri Timisoara (DRDPT), construieste ilegal sectorul II al drumului (Campu lui Neag km 37+600 - Campusel km 47+440), fara studiu de impact actualizat, fara acordul de mediu al Agentiei de Protectia Mediului Hunedoara si fara avizul Consiliului Stiintific al Parcului National Retezat. Se pare ca amenda aplicata de Garda de Mediu beneficiarului pentru desfasurarea lucrarilor in lipsa documentatiei necesare nu a insemnat nimic...

Nejustificat din punct de vedere financiar

DN66A ar urma sa lege localitatile Petrosani si Baile Herculane pe terasamentul unui drum forestier vechi clasificat de Guvernul Romaniei din 1999 la rangul de Drum National.
Constructia a fost oprita pe timpul guvenarii PSD nefiind considerata prioritate nationala si fiind nejustificata din punct de vedere financiar. Lucrarile au fost reluate in 2006, cu toate ca santierul afecteaza Parcul National Retezat. Pe langa impactul distructiv asupra mediului, realizarea DN66A nu este justificata nici din punct de vedere financiar. Exista deja un drum national modernizat care leaga Petrosani de Baile Herculane prin Targu Jiu, iar DN66A, pe langa ca este realizat si din bani publici, ar fi doar un alt Transfagarasan inchis 8 luni pe an.

Integral in Curierul National