In primele sase luni apar 5.000 de noi posturi in ''call-center''
Data publicarii: 17-04-2007 | HR/CariereNumarul de angajati in sectorul call-center va ajunge pana la jumatatea anului 2007 la 20.000 de persoane, cu 5.000 peste nivelul consemnat anul trecut. "Piata locala este in crestere, cu o medie anuala de 20-30 de unitati call-center pe an. In prezent, sunt 250 deschise in Romania", apreciaza Madalina Vilau, managing partner al firmei Expo Media, organizatoarea unei expozitii de profil.
Romania este foarte cautata de catre firmele specializate, deoarece forta de munca este bine pregatita si cunoaste limbi straine. Un alt factor este afinitatea culturala. Unul dintre efecte este ca Bucurestiul a devenit saturat de call-center si este foarte greu de gasit angajati, a mai spus Vilau. "De remarcat extinderea catre alte orase cu centre universitare, unde se pot gasi mai usor angajati, inclusiv studenti in anii II-III", a mentionat Vilau.
Principalii concurenti ai Romaniei in domeniul deschiderii de call-center sunt India si tari din Extremul Orient, iar din regiune Bulgaria, a precizat Calin Nistor, director de marketing la firma Dial Telecom."Recent, o companie americana a preluat o firma romaneasca de call-center (Easy Call), ceea ce arata interesul SUA pentru Romania. Preluarea se bucura de succes, mai ales ca o mare companie americana a inchis unitati in India si Filipine si a deschis un call-center in Romania", a subliniat Nistor.
Dial Telecom are in prezent 12 unitati tip call-center, cele mai multe activand in domeniul bancar si de colectare a creantelor. Firma britanica Access 2 Service opereaza un call-center in Romania, prin care vinde credite imobiliare in Marea Britanie, a adaugat Nistor. Segmentele economiei cu cele mai multe unitati call-center, pe langa telecomunicatii, sunt segmentele financiar-bancar si de retail. "Investitia necesara pentru deschiderea unui call-center, cu 400 de angajati, se ridica la un milion de euro, insa totul depinde de strategia companiei care a luat aceasta decizie", a estimat oficialul companiei Expo Media.
In Bucuresti se va desfasura in perioada 17-19 aprilie a treia editie a expozitiei "Call Center and Customer Care", organizata de Expo Media, unde vor fi prezentate solutii si tehnologii de call-center, managementul resurselor umane si al operatiunilor, strategie si audit.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall