In primele sase luni apar 5.000 de noi posturi in ''call-center''
Data publicarii: 17-04-2007 | HR/CariereNumarul de angajati in sectorul call-center va ajunge pana la jumatatea anului 2007 la 20.000 de persoane, cu 5.000 peste nivelul consemnat anul trecut. "Piata locala este in crestere, cu o medie anuala de 20-30 de unitati call-center pe an. In prezent, sunt 250 deschise in Romania", apreciaza Madalina Vilau, managing partner al firmei Expo Media, organizatoarea unei expozitii de profil.
Romania este foarte cautata de catre firmele specializate, deoarece forta de munca este bine pregatita si cunoaste limbi straine. Un alt factor este afinitatea culturala. Unul dintre efecte este ca Bucurestiul a devenit saturat de call-center si este foarte greu de gasit angajati, a mai spus Vilau. "De remarcat extinderea catre alte orase cu centre universitare, unde se pot gasi mai usor angajati, inclusiv studenti in anii II-III", a mentionat Vilau.
Principalii concurenti ai Romaniei in domeniul deschiderii de call-center sunt India si tari din Extremul Orient, iar din regiune Bulgaria, a precizat Calin Nistor, director de marketing la firma Dial Telecom."Recent, o companie americana a preluat o firma romaneasca de call-center (Easy Call), ceea ce arata interesul SUA pentru Romania. Preluarea se bucura de succes, mai ales ca o mare companie americana a inchis unitati in India si Filipine si a deschis un call-center in Romania", a subliniat Nistor.
Dial Telecom are in prezent 12 unitati tip call-center, cele mai multe activand in domeniul bancar si de colectare a creantelor. Firma britanica Access 2 Service opereaza un call-center in Romania, prin care vinde credite imobiliare in Marea Britanie, a adaugat Nistor. Segmentele economiei cu cele mai multe unitati call-center, pe langa telecomunicatii, sunt segmentele financiar-bancar si de retail. "Investitia necesara pentru deschiderea unui call-center, cu 400 de angajati, se ridica la un milion de euro, insa totul depinde de strategia companiei care a luat aceasta decizie", a estimat oficialul companiei Expo Media.
In Bucuresti se va desfasura in perioada 17-19 aprilie a treia editie a expozitiei "Call Center and Customer Care", organizata de Expo Media, unde vor fi prezentate solutii si tehnologii de call-center, managementul resurselor umane si al operatiunilor, strategie si audit.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an