In primele sase luni apar 5.000 de noi posturi in ''call-center''
Data publicarii: 17-04-2007 | HR/CariereNumarul de angajati in sectorul call-center va ajunge pana la jumatatea anului 2007 la 20.000 de persoane, cu 5.000 peste nivelul consemnat anul trecut. "Piata locala este in crestere, cu o medie anuala de 20-30 de unitati call-center pe an. In prezent, sunt 250 deschise in Romania", apreciaza Madalina Vilau, managing partner al firmei Expo Media, organizatoarea unei expozitii de profil.
Romania este foarte cautata de catre firmele specializate, deoarece forta de munca este bine pregatita si cunoaste limbi straine. Un alt factor este afinitatea culturala. Unul dintre efecte este ca Bucurestiul a devenit saturat de call-center si este foarte greu de gasit angajati, a mai spus Vilau. "De remarcat extinderea catre alte orase cu centre universitare, unde se pot gasi mai usor angajati, inclusiv studenti in anii II-III", a mentionat Vilau.
Principalii concurenti ai Romaniei in domeniul deschiderii de call-center sunt India si tari din Extremul Orient, iar din regiune Bulgaria, a precizat Calin Nistor, director de marketing la firma Dial Telecom."Recent, o companie americana a preluat o firma romaneasca de call-center (Easy Call), ceea ce arata interesul SUA pentru Romania. Preluarea se bucura de succes, mai ales ca o mare companie americana a inchis unitati in India si Filipine si a deschis un call-center in Romania", a subliniat Nistor.
Dial Telecom are in prezent 12 unitati tip call-center, cele mai multe activand in domeniul bancar si de colectare a creantelor. Firma britanica Access 2 Service opereaza un call-center in Romania, prin care vinde credite imobiliare in Marea Britanie, a adaugat Nistor. Segmentele economiei cu cele mai multe unitati call-center, pe langa telecomunicatii, sunt segmentele financiar-bancar si de retail. "Investitia necesara pentru deschiderea unui call-center, cu 400 de angajati, se ridica la un milion de euro, insa totul depinde de strategia companiei care a luat aceasta decizie", a estimat oficialul companiei Expo Media.
In Bucuresti se va desfasura in perioada 17-19 aprilie a treia editie a expozitiei "Call Center and Customer Care", organizata de Expo Media, unde vor fi prezentate solutii si tehnologii de call-center, managementul resurselor umane si al operatiunilor, strategie si audit.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private