Studentii romani prefera sa lucreze in tara
Data publicarii: 19-04-2007 | HR/CariereMajoritatea studentilor romani isi doresc sa lucreze in Romania dupa terminarea facultatii demonstreaza studiul de responsabilitate sociala "Believe in U", realizat pe un esantion de 300 de studenti din Bucuresti. Cercetarea a cuprins un set de intrebari adresate studentilor din cele mai importante universitati din Bucuresti apartinand atat invatamantului de stat (77%), cat si celui privat (23%). Potrivit studiului comandat de Arctic, principalele avantaje la care aspira tinerii la inceput de cariera sunt pachetul salarial avantajos si oportunitatile de promovare si dezvoltare profesionala.
"Odata cu integrarea in Uniunea Europeana sansele si perspectivele tinerilor cu privire la oportunitatile profesionale cresc, tocmai de aceea consideram ca un start bun este esential pentru inceperea unei cariere de succes", a declarat directorul general Arctic, Ugur Kayali. In opinia lui, tinerii romani sunt mult mai ambitiosi decat cei pe care i-a intalnit in America si in alte parti ale Europei, tocmai pentru ca viata in Romania nu este la fel de simpla.
Potrivit studiului, cei mai multi dintre studenti (71%) prefera companiile private, principalele domenii de interes fiind marketingul (16%), resursele umane (13%), informatica (13%) si publicitatea (11%). Cei mai multi studenti (89%) folosesc internetul pentru cautarea unui loc de munca.
Programul "Believe in U" se va desfasura pana in luna mai prin organizarea unor seminarii in universitatile ASE, SNSPA, Politehnica Bucuresti, Universitatea din Bucuresti, Academia de Stiinte Agronomice, Universitatea Dimitrie Cantemir si Universitatea Valahia din Targoviste. Partenerii programului au fost companiile For People si Tynovace.
Arctic a fost infiintata in 1968, iar in 1970 a inceput productia de frigidere la Gaesti. Grupul turc Arcelik a cumparat Arctic in 2002. In perioada 2002-2005, grupul Arcelik a investit in fabrica Arctic de la Gaesti 35 milioane de euro, care au dus la triplarea capacitatii de productie, a exporturilor si a cifrei de afaceri.
In 2006, grupul Arcelik a avut o cifra de afaceri de 3,9 miliarde euro, un volum al vanzarilor de peste zece milioane de unitati si un numar de peste 15.000 de angajati. Pana in anul 2010, Arcelik si-a propus sa devina unul dintre cele mai puternice zece branduri din lume pe segmentul electrocasnice. Arcelik a vandut in 2005 peste 8,2 milioane de produse electrocasnice, cu 10% mai mult comparativ cu anul 2004 si a inregistrat o cifra de afaceri de 3,1 miliarde euro.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Èširiac Pensii Private