Studentii romani prefera sa lucreze in tara
Data publicarii: 19-04-2007 | HR/CariereMajoritatea studentilor romani isi doresc sa lucreze in Romania dupa terminarea facultatii demonstreaza studiul de responsabilitate sociala "Believe in U", realizat pe un esantion de 300 de studenti din Bucuresti. Cercetarea a cuprins un set de intrebari adresate studentilor din cele mai importante universitati din Bucuresti apartinand atat invatamantului de stat (77%), cat si celui privat (23%). Potrivit studiului comandat de Arctic, principalele avantaje la care aspira tinerii la inceput de cariera sunt pachetul salarial avantajos si oportunitatile de promovare si dezvoltare profesionala.
"Odata cu integrarea in Uniunea Europeana sansele si perspectivele tinerilor cu privire la oportunitatile profesionale cresc, tocmai de aceea consideram ca un start bun este esential pentru inceperea unei cariere de succes", a declarat directorul general Arctic, Ugur Kayali. In opinia lui, tinerii romani sunt mult mai ambitiosi decat cei pe care i-a intalnit in America si in alte parti ale Europei, tocmai pentru ca viata in Romania nu este la fel de simpla.
Potrivit studiului, cei mai multi dintre studenti (71%) prefera companiile private, principalele domenii de interes fiind marketingul (16%), resursele umane (13%), informatica (13%) si publicitatea (11%). Cei mai multi studenti (89%) folosesc internetul pentru cautarea unui loc de munca.
Programul "Believe in U" se va desfasura pana in luna mai prin organizarea unor seminarii in universitatile ASE, SNSPA, Politehnica Bucuresti, Universitatea din Bucuresti, Academia de Stiinte Agronomice, Universitatea Dimitrie Cantemir si Universitatea Valahia din Targoviste. Partenerii programului au fost companiile For People si Tynovace.
Arctic a fost infiintata in 1968, iar in 1970 a inceput productia de frigidere la Gaesti. Grupul turc Arcelik a cumparat Arctic in 2002. In perioada 2002-2005, grupul Arcelik a investit in fabrica Arctic de la Gaesti 35 milioane de euro, care au dus la triplarea capacitatii de productie, a exporturilor si a cifrei de afaceri.
In 2006, grupul Arcelik a avut o cifra de afaceri de 3,9 miliarde euro, un volum al vanzarilor de peste zece milioane de unitati si un numar de peste 15.000 de angajati. Pana in anul 2010, Arcelik si-a propus sa devina unul dintre cele mai puternice zece branduri din lume pe segmentul electrocasnice. Arcelik a vandut in 2005 peste 8,2 milioane de produse electrocasnice, cu 10% mai mult comparativ cu anul 2004 si a inregistrat o cifra de afaceri de 3,1 miliarde euro.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday