Masurarea traficului pe internet nu este eficienta
Data publicarii: Astazi, 19-04-2007 | IT&CMasuratorile traficului pe internet pe baza de cookie (fisiere text care depisteaza utilizarea internetului) nu sunt foarte precise si contorizeaza de mai multe ori utilizatorii considerati unici, informeaza doua studii citate miercuri de BBC. Un studiu realizat de firma de masurare a traficului pe internet comScore, pe un esantion de 400.000 de computere din SUA, a descoperit ca multi dintre utilizatorii de internet isi sterg in mod regulat cookie-urile din calculator. Astfel, studiul comScore a ajuns la concluzia ca unele site-uri isi supraestimeaza traficul chiar si cu 150%.
"Audientele online sunt de multe ori umflate, deoarece o singura pereche de ochi este numarata uneori de peste 10 ori, ca utilizator unic", a declarat presedintele comScore, Magid Abraham.
Un alt studiu, realizat de firma de audiente online Nielsen/NetRatings, pune si el la indoiala precizia masuratorilor traficului pe baza de cookie si spune ca durata petrecuta pe un site este o metoda mai precisa. Aceasta metoda este foarte buna pentru a descoperi cat de apreciat este un anumit site, dar nu este o metoda buna de a compara diferite site-uri deoarece unele se bazeaza tocmai pe viteza si eficienta, mai arata studiul Nielsen/NetRatings.
In prezent, in functie de sistemul de masurare bazat pe pagini vizualizate (care utilizeaza cookie-urile), cele mai importante site-uri britanice sunt motorul de cautare Google si reteaua sociala Facebook, iar, in functie de timp, cele mai bine cotate sunt sistemul de licitatie online eBay si jocul pe internet RuneScape.
Nielsen/NetRatings face parte din Nielsen Company, corporatie internationala de media care activeaza in peste 100 de tari. Nielsen Company mai detine, printre altele, firma de cercetare in marketing ACNielsen, publicatiile "The Hollywood Reporter" si "Brandweek" si compania de cercetare Nielsen Media Research (care furnizeaza sistemul de masurare a audientelor TV Nielsen Ratings in peste 40 de tari).
Firma comScore este o companie de cercetare si studii de marketing pe internet, care rivalizeaza pe piata de cercetare online cu Nielsen/NetRatings.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii