Firmele se axeaza pe marketing direct in campaniile promotionale

Data publicarii: 19-04-2007 | Afaceri

Campaniile de promovare derulate pe canalele de televiziune se regasesc din ce in ce mai mult in cutiile postale. Marketingul direct sau transmiterea de materiale promotionale, chiar si cu caracter personalizat, este o felie din industria de publicitate care incepe sa se dezvolte in ritm alert, noteaza Adevarul. Cu o cota de trei la suta din piata de publicitate autohtona, marketing-ul direct se afla inca la un nivel de dezvoltare destul de redus fata de tarile din regiune. Specialistii din domeniu se bazeaza pe cresteri anuale ale pietei, de 50% pe termen lung, pe masura ce tot mai multe firme vor aloca bugete tot mai semnificative pentru aceasta forma de comunicare.

Piata de marketing direct, evaluata la 20 milioane euro

Cele mai eficiente metode de marketing direct sunt promotiile de vanzari, care acopera aproximativ 30% din aceasta piata, in timp ce restul este asigurat de direct mail, segment in continua crestere. Potrivit reprezentantilor Asociatiei Romane de Marketing direct, piata de profil se ridica la 20 de milioane de euro. Valoarea este una destul de scazuta, daca ne raportam la Ungaria, unde acest domeniu atinge o valoare de piata anuala de 100 de milioane de euro, si ajunge la miliarde de euro in Austria.

Daca la inceputul anului in curs, ponderea marketingului direct in total industrie de publicitate era de doar 3%, Seitan estimeaza ca acest procent va atinge la 3,7%, pana la sfarsitul anului. O pondere importanta in generarea de volum pe plan national incepe sa o aiba campaniile promotionale. "In prezent, se afla in desfasurare in jur de 30 de campanii promotionale, majoritatea dintre ele derulandu-se prin intermediul sms-ului", a precizat Ioan Coaca, presedintele companiei de marketing direct OPS (Open Public Services).

In plus, printre metodele care au dus la inregistrarea cresterilor anuale se numara vanzarea la distanta, in speta comertul electronic, dar si vanzarea prin posta. Pentru ca nu toata lumea doreste sa fie destinatarii acestor tipuri de marketing, ARMAD va intocmi in acest an asa-numita lista Robinson, cu numele celor care nu vor sa beneficieze de aceste campanii.

Cinci milioane de euro din distribuirea pliantelor

Un segment independent, dar foarte dezvoltat pe aceasta piata, este letterbox marketingul, fenomen care consta in distribuirea materialelor promotionale in cutiile postale. Cele mai mari generatoare de pliante sunt companiile din retail, care asigura 80% din rulajul total. Pentru retail, letterbox marketingul se dovedeste a fi cel mai eficient canal de promovare. Desi asigura un volum redus de pliante, institutiile bancare si-au dezvoltat si ele acest tip de promovare.

Specialistii din domeniu apreciaza ca, in acest caz, costurile sunt reduse in comparatie cu promovarea media, permitand in acelasi timp si analizarea publicului tinta. In prezent, doar 40% din populatia tarii beneficiaza de facilitatea primirii de pliante, procent care arata ca potentialul de dezvoltare este enorm. "Daca in prezent retailul asigura 80% din rulajul total, in cinci ani acest procent va ajunge la 90%, asa cum s-a intamplat si in tarile din regiune, odata ce retailul s-a dezvoltat in ritm alert", a declarat Marius Seitan, presedintele companiei de marketing direct, Hit Mail. Potrivit acestuia, piata de letterbox marketing se ridica la cinci milioane de euro, cresterile inregistrate de la an la an fiind de 100%.

Estimarile arata ca, anual, o gospodarire din tara noastra primeste in medie 100 de pliante, in timp ce vecinii nostri din regiune ajung sa fie destinatarii a mii de brosuri. Statisticile indica faptul ca europenii sunt mari amatori de pliante. Potrivit unui studiu paneuropean ELMA, circa 69% din consumatorii europeni si respectiv 79% in Europa Centrala citesc pliantele de retail.

Integral in Adevarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: