Cel mai scump card de credit e ...''Perfect''
Data publicarii: 27-04-2007 | Finante-BanciCel mai scump card de credit de pe piata este unul ..."Perfect" emis de ABN Amro Bank. Este vorba de un card cu sigla MasterCard, pentru care banca olandeza percepe o dobanda de 28% pe an, cu sapte puncte mai mult decat un card de credit emis de HVB/UniCredit si cu sase puncte mai mult decat cardul de credit emis de BCR! Cardul ABN Amro nu este "perfect" doar la dobanzi ci si la comisioane.
Astfel, pentru banii retrasi de pe cardul ABN Amro de la orice bancomat (fie el ABN Amro sau al altei banci) se percepe un comision de 2% din suma retrasa, fata de nivelul mediu al comisioanelor percepute la alte banci, de 1% din suma retrasa sau chiar mai putin, 0,5% in cazul Bancii Transilvania.
Posesorii unui card "Perfect" trebuie sa plateasca, de asemenea, un comision de administrare mult mai mare decat in cazul cardurilor emise de alte banci. Este vorba de un comision anual de 55 de lei, care este de cinci ori mai mare decat comisionul perceput, de exemplu, de Banca Transilvania, UniCredit sau BCR.
Un alt comision, de 0,35% din totalul creditului utilizat lunar, va trebui platit pentru asigurarea creditului utilizat.
Cei care nu platesc la timp rata lunara pentru creditul utilizat de pe card (suma minima datorata, reprezentand 4% din valoarea sumei utilizate) vor trebui sa plateasca o taxa penalizatoare de 15% din totalul sumei datorate sau maxim 18 lei.
Daca veti utiliza cardul in strainatate, banca va mai percepe si un comision de conversie valutara (din lei in valuta) de 2%.
Toate aceste taxe mentionate, alaturi de cele nementionate, plus dobanda, urca costul total anual (DAE) al cardului "Perfect" la 38,44%, formula calculata pentru o limita de credit de 2.000 de euro, echivalentul in lei.
In concluzie, totul e "Perfect"... pentru banca.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an