Autostrada Soarelui, raiul hotilor
Data publicarii: 28-04-2007 | EconomieTronsonul Bucuresti-Cernavoda poate fi considerat "drum judetean cu patru benzi", pentru ca se fura ca-n codru, iar animalele traverseaza in voie carosabilul, noteaza Adevarul. Odata cu inaugurarea tronsonului Drajna-Fetesti, de pe Autostrada Soarelui, autoritatile au remarcat, din nou, ca de aici se fura cam tot ce se poate demonta. Mai grav este ca, intrucat au inceput sa dispara si gardurile de protectie, animalele pot traversa carosabilul in zone unde viteza medie a autovehiculelor depaseste suta de kilometri pe ora.
Teoretic, pe o autostrada dotata la nivelul anului 2007, traficul se desfasoara in maxima siguranta, carosabilul fiind protejat cu garduri si parapeti impotriva animalelor, iar semnalizarea nu lasa loc de dubii privind traseul ce urmeaza a fi parcurs. Pe Autostrada Soarelui, unde un nou tronson (Drajna-Fetesti) a fost inaugurat ieri, practica arata oarecum diferit. Pe alocuri, panourile, indicatoarele sau lampile reflectorizante lipsesc, rarite cu abilitate de "piratii soselelor".
Mai mult, pe anumite tronsoane, gardurile de protectie sunt intrerupte, lasand carosabilul la discretia animalelor salbatice, domestice sau de pripas. Acest peisaj le-a dat frisoane pana si oficialilor guvernamentali, veniti sa inaugureze cu mare pompa noua ruta: "Avem oi, biciclete, camioane, caini, carute, tot ce vrei. Ori e autostrada - si atunci, la vitezele cu care se circula, trebuie asigurate conditiile de siguranta, ori spunem ca este drum judetean cu patru benzi!", a exclamat premierul Calin Popescu Tariceanu. El a cerut ca autostrazile "sa nu mai arate ca dupa razboi" si a aratat ca politia ar trebui sa puna masini si camere de supraveghere, ca sa nu se mai fure...
Soferii s-au obisnuit cu traficul nesigur
In concediu sau in interes de serviciu, soferii care parcurg traseul Bucuresti-Cernavoda-Constanta ne spun ca nu e neaparat o noutate in Romania lipsa gardurilor de protectie sau a panourilor de semnalizare. Ei se declara cu adevarat dezamagiti doar dintr-un singur motiv: macar in ziua inaugurarii, Autostrada Soarelui putea sa arate ca noua. Turistii cu care am stat de vorba se intreaba, in primul rand, cine ii despagubeste, daca le sar animale in fata si fac accident.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare