Autostrada Soarelui, raiul hotilor
Data publicarii: 28-04-2007 | EconomieTronsonul Bucuresti-Cernavoda poate fi considerat "drum judetean cu patru benzi", pentru ca se fura ca-n codru, iar animalele traverseaza in voie carosabilul, noteaza Adevarul. Odata cu inaugurarea tronsonului Drajna-Fetesti, de pe Autostrada Soarelui, autoritatile au remarcat, din nou, ca de aici se fura cam tot ce se poate demonta. Mai grav este ca, intrucat au inceput sa dispara si gardurile de protectie, animalele pot traversa carosabilul in zone unde viteza medie a autovehiculelor depaseste suta de kilometri pe ora.
Teoretic, pe o autostrada dotata la nivelul anului 2007, traficul se desfasoara in maxima siguranta, carosabilul fiind protejat cu garduri si parapeti impotriva animalelor, iar semnalizarea nu lasa loc de dubii privind traseul ce urmeaza a fi parcurs. Pe Autostrada Soarelui, unde un nou tronson (Drajna-Fetesti) a fost inaugurat ieri, practica arata oarecum diferit. Pe alocuri, panourile, indicatoarele sau lampile reflectorizante lipsesc, rarite cu abilitate de "piratii soselelor".
Mai mult, pe anumite tronsoane, gardurile de protectie sunt intrerupte, lasand carosabilul la discretia animalelor salbatice, domestice sau de pripas. Acest peisaj le-a dat frisoane pana si oficialilor guvernamentali, veniti sa inaugureze cu mare pompa noua ruta: "Avem oi, biciclete, camioane, caini, carute, tot ce vrei. Ori e autostrada - si atunci, la vitezele cu care se circula, trebuie asigurate conditiile de siguranta, ori spunem ca este drum judetean cu patru benzi!", a exclamat premierul Calin Popescu Tariceanu. El a cerut ca autostrazile "sa nu mai arate ca dupa razboi" si a aratat ca politia ar trebui sa puna masini si camere de supraveghere, ca sa nu se mai fure...
Soferii s-au obisnuit cu traficul nesigur
In concediu sau in interes de serviciu, soferii care parcurg traseul Bucuresti-Cernavoda-Constanta ne spun ca nu e neaparat o noutate in Romania lipsa gardurilor de protectie sau a panourilor de semnalizare. Ei se declara cu adevarat dezamagiti doar dintr-un singur motiv: macar in ziua inaugurarii, Autostrada Soarelui putea sa arate ca noua. Turistii cu care am stat de vorba se intreaba, in primul rand, cine ii despagubeste, daca le sar animale in fata si fac accident.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private