RCS & RDS calca protectia consumatorului in picioare
Data publicarii: 07-05-2007 | AfaceriVenim dintr-o lume monopolista si ne obisnuim greu cu concurenta. Aceasta notiune a fost si ramane o necunoscuta pentru cei care s-au format in vremurile in care totul apartinea poporului si cand, in realitate, nimic nu apartinea poporului. De fapt, dorinta de a detine monopolul pe piata in care isi desfasoara activitatea nu se manifesta doar in tarisoara noastra draga. Orice firma si-ar dori sa fie singura in sectorul ei de activitate, noteaza Curentul.
Nu avem nimic in mod particular cu cei care se cheama in popor "cablisti", insa de departe se deosebesc unii mai breji care si-au facut propriile legi pe care le respecta dupa ureche. Evident ca daca nu le canti in struna, esti ars la buzunare. Chiar daca de ceva vreme, televiziunea prin satelit a inceput sa ofere alternative la monopolul cablistilor, cei mai multi agream totusi renumite firme din domeniu care ne dau la pachet cablu TV si internet, precum si retea de telefonie. In aceasta situatie se afla cei de la renumita firma RCS & RDS S.A., care ar trebui sa puna mana sa invete ce este respectul fata de cel de la care ia bani si de pe spatele caruia traieste. Alta varianta nu prea au.
Desi au ceva vreme de cand se afla pe piata, reprezentantii RCS & RDS S.A. continua sa se comporte abuziv cu clientii lor. Ii deconecteaza fara sa-i someze, intarzie cu zilele reconectarea, cablul cade cand ti-e lumea mai draga. Daca pana acum cetateanul nu prea avea ce face in fata acestor abuzuri, mai ales ca nu exista nicio lege sau vreun organism de reglementare a activitatii cablistilor, se pare ca de acum s-a facut ordine, insa acestia nu dau nici doi bani pe ea.
Pana la judecata, te mananca RCS & RDS
Daca esti nemultumit de serviciile firmelor de cablu, teoretic iti ramane solutia sa actionezi in instanta firma de cablu. Numai ca toate acestea il costa pe cetatean timp si bani, apoi ca sa migreze la alta firma nu prea poate, pentru ca exista un monopol pe zone al cablistilor. Asa ca ar trebui sa taca si sa inghita. Numai ca unii dintre pagubiti si-au facut curaj si in ultima vreme ne-au facut mai multe sesizari la redactie, in care ne-au descris modul in care firma RCS & RDS S.A. isi trateaza clientii, calificat intr-un cuvant drept "abuziv" de catre acestia. Majoritatea plangerilor s-au referit la plata abonamentului la cablu fara a exista o factura emisa pentru acest serviciu.
Mai exista o prevedere din lege pe care cei de la firma o incalca cu buna stiinta. Chiar daca in textul legii se spune clar ca in caz de neplata, abonatul ar trebui sa primeasca o somatie de neplata si doar dupa 30 de zile sa fie deconectat, acest lucru nu se intampla niciodata. O alta problema a celor deconectati este ca dupa ce-si platesc taxa de reconectare, firma de cablu nu are niciun termen in care trebuie sa-l reconecteze pe abonat. Desi platesti si abonamentul si taxa de recuplare, poti sa stai mai multe zile fara sa beneficiezi de serviciile de cablu, deoarece ti se spune ca poate dura 24 de ore lucratoare, adica doua-trei zile.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare