RCS & RDS calca protectia consumatorului in picioare
Data publicarii: 07-05-2007 | AfaceriVenim dintr-o lume monopolista si ne obisnuim greu cu concurenta. Aceasta notiune a fost si ramane o necunoscuta pentru cei care s-au format in vremurile in care totul apartinea poporului si cand, in realitate, nimic nu apartinea poporului. De fapt, dorinta de a detine monopolul pe piata in care isi desfasoara activitatea nu se manifesta doar in tarisoara noastra draga. Orice firma si-ar dori sa fie singura in sectorul ei de activitate, noteaza Curentul.
Nu avem nimic in mod particular cu cei care se cheama in popor "cablisti", insa de departe se deosebesc unii mai breji care si-au facut propriile legi pe care le respecta dupa ureche. Evident ca daca nu le canti in struna, esti ars la buzunare. Chiar daca de ceva vreme, televiziunea prin satelit a inceput sa ofere alternative la monopolul cablistilor, cei mai multi agream totusi renumite firme din domeniu care ne dau la pachet cablu TV si internet, precum si retea de telefonie. In aceasta situatie se afla cei de la renumita firma RCS & RDS S.A., care ar trebui sa puna mana sa invete ce este respectul fata de cel de la care ia bani si de pe spatele caruia traieste. Alta varianta nu prea au.
Desi au ceva vreme de cand se afla pe piata, reprezentantii RCS & RDS S.A. continua sa se comporte abuziv cu clientii lor. Ii deconecteaza fara sa-i someze, intarzie cu zilele reconectarea, cablul cade cand ti-e lumea mai draga. Daca pana acum cetateanul nu prea avea ce face in fata acestor abuzuri, mai ales ca nu exista nicio lege sau vreun organism de reglementare a activitatii cablistilor, se pare ca de acum s-a facut ordine, insa acestia nu dau nici doi bani pe ea.
Pana la judecata, te mananca RCS & RDS
Daca esti nemultumit de serviciile firmelor de cablu, teoretic iti ramane solutia sa actionezi in instanta firma de cablu. Numai ca toate acestea il costa pe cetatean timp si bani, apoi ca sa migreze la alta firma nu prea poate, pentru ca exista un monopol pe zone al cablistilor. Asa ca ar trebui sa taca si sa inghita. Numai ca unii dintre pagubiti si-au facut curaj si in ultima vreme ne-au facut mai multe sesizari la redactie, in care ne-au descris modul in care firma RCS & RDS S.A. isi trateaza clientii, calificat intr-un cuvant drept "abuziv" de catre acestia. Majoritatea plangerilor s-au referit la plata abonamentului la cablu fara a exista o factura emisa pentru acest serviciu.
Mai exista o prevedere din lege pe care cei de la firma o incalca cu buna stiinta. Chiar daca in textul legii se spune clar ca in caz de neplata, abonatul ar trebui sa primeasca o somatie de neplata si doar dupa 30 de zile sa fie deconectat, acest lucru nu se intampla niciodata. O alta problema a celor deconectati este ca dupa ce-si platesc taxa de reconectare, firma de cablu nu are niciun termen in care trebuie sa-l reconecteze pe abonat. Desi platesti si abonamentul si taxa de recuplare, poti sa stai mai multe zile fara sa beneficiezi de serviciile de cablu, deoarece ti se spune ca poate dura 24 de ore lucratoare, adica doua-trei zile.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare