Un spion costa pe fiecare roman 4 milioane de lei
Data publicarii: 09-05-2007 | EconomieContribuabilii platesc peste 14.500 de mii de miliarde lei pentru servicii de siguranta nationala. Este dezvaluirea pe care jurnalistii de la "Ziua" o fac in editia de miercuri. Un agent secret, conform jurnalistilor de la Ziua, il costa pe fiecare roman 4,3 milioane lei pe an. Comparativ, fiecare contribuabil din Romania cheltuie 3,9 milioane lei pe an pentru educatia unui scolar sau pentru un bolnav. Asta inseamna ca un angajat al serviciilor secrete ne costa cu 11% mai mult decat scolarizarea unui copil. Conform statisticilor furnizate de SRI si SIE institutiilor abilitate, interceptarile ne-au costat in 2005 aproape opt mii de miliarde de lei noi, aproximativ de doua ori cat bugetul alocat invatamantului.
Eficienta procentuala a interceptarilor efectuate de serviciile secrete romanesti este de 4,32 la suta, sustine "Ziua". Aceleasi statistici releva faptul ca in urma interceptarilor a 5.500 de telefoane doar 238 de infractori au fost depistati. Pentru ascultarea telefoanelor unui infractor, SRI a cheltuit 3,4 milioane de euro. In legea Bugetului de Stat pe acest an, cheltuielile pentru aparare, ordine publica si siguranta nationala sunt de 14.620 miliarde lei, din care aproape noua mii de miliarde reprezinta cheltuieli de personal, adica salarii.
Serviciile mai au si alte venituri din afaceri derulate prin firme conspirate, banii cheltuiti cu un angajat al serviciilor secrete poate ajunge la 7 milioane de lei de fiecare contribuabil per an. De asemenea, SRI are mai multi agenti decat FBI. Conform unor surse neoficiale, SRI are 570 de ofiteri pentru fiecare un milion de romani, iar FBI are 40 de agenti. SI SIE are 140 de ofiteri spioni la milionul de locuitori, cu mult peste numarul ofiterilor din serviciile secrete similare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an