Circa o treime dintre utilizatorii romani de internet fac cumparaturi online
Data publicarii: 09-05-2007 | AfaceriAproape o treime dintre utilizatorii de internet din Romania folosesc magazinele online sau portalurile de licitatie ca loc pentru cumpararea de diverse bunuri, potrivit unui studiu al companiei Gemius.
Ca urmare a proiectului defasurat in Romania, in ciuda gradului foarte mare de cunostere a conceptului de cumparaturi online (97% dintre cei intervievati au auzit despre el), doar 29% dintre utilizatorii de internet au facut cumparaturi online.
In urma studiului, analistii Gemius au concluzionat ca pentru a promova dezvoltarea comertului online ar trebui garantata siguranta. Doarece economisirea de timp este de asemenea foarte importanta pentru clienti, livrarea rapida a produselor va fi un avantaj apreciat. Astfel, 44% dintre utilizatorii de internet (care au auzit de cumparaturi pe internet) considera acest lucru ca avand un grad mediu de risc din punct de vedere al tranzactiilor financiare. Dintre acestia, 6% care au facut cumparaturi pe internet, au admis ca un grad mai ridicat de securitate a platilor i-ar face sa cumpere mai des.
Cei care fac cumparaturi online sunt motivati de oferte speciale, discounturi si preturi mici. Cele mai populare produse cumparate in magazinele online sunt telefoanele si accesoriile (29%), iar in cazul licitatiilor, computerele (39%). Pentru 11% dintre cei intervievati economisirea de timp este unul dintre cele mai importante criterii pentru cumparare, in timp ce pentru 21% este economisirea de bani.
Sunt preferate magazinele online, fata de licitatii. Motivele pentru cumpararea de la magazinele online sunt: livrarea acasa (42% dintre persoanele intervievate care au facut cumparaturi din magazinele online) si economisirea timpului (40%), pe cand in cazul licitatiilor, este faptul ca pot fi gasite bunuri greu accesibile in alte locuri (55% dintre persoanele intervievate care au facut cumparaturi in licitatiile online), precum si faptul ca se poate comanda la orice ora (47%).
Doar 36% dintre vizitatorii unui magazine online au remarcat gradul de securitate sporit, in compartie cu licitatiile, pentru magazinele online. Contrar, 49% dintre utilizatorii de internet care participa la licitatii au mentionat procedura mai simpla de cumparare ca un mare avantaj al licitatiilor.
Studiul a fost efectuat prin intermediul chestionarelor trimise la intamplare utilizatorilor de internet in perioada 10 - 17 Octombrie 2006. Esantionul de 1.474 de subiecti a fost filtrat de catre compania Gemius si apoi comparat cu date structurale oferite de Mercury Research.
Gemius Research SRL este o filiala a companiei Gemius SA fondata in 2005. Societatea opereaza pe piata din Romania, unde ofera toate produsele de studiu Gemius.
Gemius SA este cea mai mare agentie de studii online din Europa Centrala si de Est. Gemius este prezenta in Bulgaria, Republica Cehia, Croatia, Danemarca, Estonia, Ugaria, Letonia, Lituania, Polonia, Romania, Russa, Slovacia, Slovenia, si Ucraina.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall