Circa o treime dintre utilizatorii romani de internet fac cumparaturi online
Data publicarii: 09-05-2007 | AfaceriAproape o treime dintre utilizatorii de internet din Romania folosesc magazinele online sau portalurile de licitatie ca loc pentru cumpararea de diverse bunuri, potrivit unui studiu al companiei Gemius.
Ca urmare a proiectului defasurat in Romania, in ciuda gradului foarte mare de cunostere a conceptului de cumparaturi online (97% dintre cei intervievati au auzit despre el), doar 29% dintre utilizatorii de internet au facut cumparaturi online.
In urma studiului, analistii Gemius au concluzionat ca pentru a promova dezvoltarea comertului online ar trebui garantata siguranta. Doarece economisirea de timp este de asemenea foarte importanta pentru clienti, livrarea rapida a produselor va fi un avantaj apreciat. Astfel, 44% dintre utilizatorii de internet (care au auzit de cumparaturi pe internet) considera acest lucru ca avand un grad mediu de risc din punct de vedere al tranzactiilor financiare. Dintre acestia, 6% care au facut cumparaturi pe internet, au admis ca un grad mai ridicat de securitate a platilor i-ar face sa cumpere mai des.
Cei care fac cumparaturi online sunt motivati de oferte speciale, discounturi si preturi mici. Cele mai populare produse cumparate in magazinele online sunt telefoanele si accesoriile (29%), iar in cazul licitatiilor, computerele (39%). Pentru 11% dintre cei intervievati economisirea de timp este unul dintre cele mai importante criterii pentru cumparare, in timp ce pentru 21% este economisirea de bani.
Sunt preferate magazinele online, fata de licitatii. Motivele pentru cumpararea de la magazinele online sunt: livrarea acasa (42% dintre persoanele intervievate care au facut cumparaturi din magazinele online) si economisirea timpului (40%), pe cand in cazul licitatiilor, este faptul ca pot fi gasite bunuri greu accesibile in alte locuri (55% dintre persoanele intervievate care au facut cumparaturi in licitatiile online), precum si faptul ca se poate comanda la orice ora (47%).
Doar 36% dintre vizitatorii unui magazine online au remarcat gradul de securitate sporit, in compartie cu licitatiile, pentru magazinele online. Contrar, 49% dintre utilizatorii de internet care participa la licitatii au mentionat procedura mai simpla de cumparare ca un mare avantaj al licitatiilor.
Studiul a fost efectuat prin intermediul chestionarelor trimise la intamplare utilizatorilor de internet in perioada 10 - 17 Octombrie 2006. Esantionul de 1.474 de subiecti a fost filtrat de catre compania Gemius si apoi comparat cu date structurale oferite de Mercury Research.
Gemius Research SRL este o filiala a companiei Gemius SA fondata in 2005. Societatea opereaza pe piata din Romania, unde ofera toate produsele de studiu Gemius.
Gemius SA este cea mai mare agentie de studii online din Europa Centrala si de Est. Gemius este prezenta in Bulgaria, Republica Cehia, Croatia, Danemarca, Estonia, Ugaria, Letonia, Lituania, Polonia, Romania, Russa, Slovacia, Slovenia, si Ucraina.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri