Promotiile sunt principalul criteriu al romanilor in alegerea unui magazin
Data publicarii: 16-05-2007 | AfaceriCriteriul principal de selectie a unui magazin il reprezinta, pentru romani, promotiile, revenind astfel la trendul anului 2004, dupa ce, in 2005, elementul principal in formarea optiunilor l-a constituit diversitatea cat mai mare de produse disponibile, conform unui studiu realizat de Nielsen.
Potrivit studiului "Shopper Trends", realizat pe un esantion reprezentativ de 1.100 de cumparatori din mediul urban, numarul tot mai mare de magazine care se deschid in Romania determina un proces de loializare tot mai greu de realizat. Astfel, daca in 2005 romanii din mediul urban vizitau, in medie, 2,53 magazine lunar, in 2006 valoarea a crescut pana la 3,17. In ceea ce priveste Capitala, studiul indica o medie de vizitare de 3,3 magazine pe luna in 2005 si de 3,85 in 2006.
Potrivit reprezentantului Nielsen, Bogdana Baltasiu, promotiile atractive si interesante au revenit in topul criteriilor in functie de care romanii aleg un magazin. Situatia reflecta o revenire la preferintele specifice anului 2004, dupa ce in anul 2005 principalul element in functie de care romanii isi alegeau magazinul era complexitatea si varietatea gamei de produse disponibile, dupa principiul "aici gasesc tot ce am nevoie".
De asemenea, studiul arata ca acest principiu a fost devansat in preferintele romanilor si de un alt criteriu. Astfel, dupa promotii, elementul care ii atrage pe romanii catre un anume magazin este usurinta cu care pot ajunge in locatia respectiva.
In ceea ce priveste elementele prin care pot fi loializati cumparatorii, studiul arata ca familiaritatea este criteriul esential pentru 46% dintre romanii din marile orase. La polul opus se situeaza calitatea produselor, criteriu care primeaza pentru numai zece procente dintre romani.
Totodata, una dintre concluziile materialului prezentat de reprezentantii Nielsen situaeza igiena si curatenia dintr-un magazin intre elementele care nu conving cumparatorii sa viziteze mai des acel magazin.
O alta concluzie a studiului reflecta continuarea alerta a dezvoltarii pe care o cunoaste comertul modern - supermarketuri, hipermarketuri, discounteri, in detrimentul comertului traditional - magazine alimentare mici, medii si mari, chioscuri. Astfel, numarul unitatilor in care se dezvlota comertul modern a crescut de la 300, in 2005, la 403, in 2006.
Potrivit reprezentantilor Nielsen, 2006 a adus o schimbare in ceea ce frecventei de vizitare a magazinelor. "Cresterea numarului de magazine si a ofertelor retailerilor internationali, cresterea nivelului de trai si a veniturilor populatiei si implicit evolutia consumatorilor catre optiuni selective, mai atente sunt cateva din elementele care ar putea explica acest comportament", a mai spus Bogdana Baltasiu.
In ceea ce priveste categoriile cu cele mai mari vanzari in unitatile de comert modern, bauturile carbonatate sunt pe primul loc, urmate de bere, detergent de rufe, salam, apa minerala si tigari.
Studiul a fost realizat in luna noiembrie a anului 2006 pe un esantion de 1.100 de persoane din segmentul de varsta 15-65 ani din orasele Bucuresti, Timisoara, Cluj Napoca, Iasi, Constanta, Ploiesti sau alte orase cu peste 200.000 de locuitori.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private