Promotiile sunt principalul criteriu al romanilor in alegerea unui magazin
Data publicarii: 16-05-2007 | AfaceriCriteriul principal de selectie a unui magazin il reprezinta, pentru romani, promotiile, revenind astfel la trendul anului 2004, dupa ce, in 2005, elementul principal in formarea optiunilor l-a constituit diversitatea cat mai mare de produse disponibile, conform unui studiu realizat de Nielsen.
Potrivit studiului "Shopper Trends", realizat pe un esantion reprezentativ de 1.100 de cumparatori din mediul urban, numarul tot mai mare de magazine care se deschid in Romania determina un proces de loializare tot mai greu de realizat. Astfel, daca in 2005 romanii din mediul urban vizitau, in medie, 2,53 magazine lunar, in 2006 valoarea a crescut pana la 3,17. In ceea ce priveste Capitala, studiul indica o medie de vizitare de 3,3 magazine pe luna in 2005 si de 3,85 in 2006.
Potrivit reprezentantului Nielsen, Bogdana Baltasiu, promotiile atractive si interesante au revenit in topul criteriilor in functie de care romanii aleg un magazin. Situatia reflecta o revenire la preferintele specifice anului 2004, dupa ce in anul 2005 principalul element in functie de care romanii isi alegeau magazinul era complexitatea si varietatea gamei de produse disponibile, dupa principiul "aici gasesc tot ce am nevoie".
De asemenea, studiul arata ca acest principiu a fost devansat in preferintele romanilor si de un alt criteriu. Astfel, dupa promotii, elementul care ii atrage pe romanii catre un anume magazin este usurinta cu care pot ajunge in locatia respectiva.
In ceea ce priveste elementele prin care pot fi loializati cumparatorii, studiul arata ca familiaritatea este criteriul esential pentru 46% dintre romanii din marile orase. La polul opus se situeaza calitatea produselor, criteriu care primeaza pentru numai zece procente dintre romani.
Totodata, una dintre concluziile materialului prezentat de reprezentantii Nielsen situaeza igiena si curatenia dintr-un magazin intre elementele care nu conving cumparatorii sa viziteze mai des acel magazin.
O alta concluzie a studiului reflecta continuarea alerta a dezvoltarii pe care o cunoaste comertul modern - supermarketuri, hipermarketuri, discounteri, in detrimentul comertului traditional - magazine alimentare mici, medii si mari, chioscuri. Astfel, numarul unitatilor in care se dezvlota comertul modern a crescut de la 300, in 2005, la 403, in 2006.
Potrivit reprezentantilor Nielsen, 2006 a adus o schimbare in ceea ce frecventei de vizitare a magazinelor. "Cresterea numarului de magazine si a ofertelor retailerilor internationali, cresterea nivelului de trai si a veniturilor populatiei si implicit evolutia consumatorilor catre optiuni selective, mai atente sunt cateva din elementele care ar putea explica acest comportament", a mai spus Bogdana Baltasiu.
In ceea ce priveste categoriile cu cele mai mari vanzari in unitatile de comert modern, bauturile carbonatate sunt pe primul loc, urmate de bere, detergent de rufe, salam, apa minerala si tigari.
Studiul a fost realizat in luna noiembrie a anului 2006 pe un esantion de 1.100 de persoane din segmentul de varsta 15-65 ani din orasele Bucuresti, Timisoara, Cluj Napoca, Iasi, Constanta, Ploiesti sau alte orase cu peste 200.000 de locuitori.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024