Creditul la magazin, cu 50% mai scump decat la banca
Data publicarii: 22-05-2007 | Finante-BanciLa banci, Dobinda anuala efectiva (DAE) la un credit este cuprinsa intre 13 si 15% pe an, iar la marile lanturi de magazine trece de 23-27%, noteaza Cotidianul. "Mega Ieftin", "12 rate fara costuri", "Rate usoare 7%" sint denumirile unor credite pentru cumpararea produselor electrocasnice din marile lanturi de magazine. Iar toate ii conduc pe romani la ideea ca fac o mare afacere daca se imprumuta din magazine, mai ales ca scapa de birocratia din banci. Dar asta costa destul de mult.
Creditele pentru cumpararea produselor electrocasnice din marile lanturi de magazine precum Altex, Flanco sau Domo ramin foarte scumpe in comparatie cu un credit de consum oferit de banci. Astfel, pentru cele mai ieftine credite din magazine trebuie sa platim o dobinda anuala efectiva (DAE) de aproape 23% pe an, pe cind dobinda medie pentru creditele de consum oferite de banci este mai mica cu jumatate (12,6%, conform datelor BNR). Pentru a ascunde dobinzile efective, magazinele recurg in ultima vreme la o serie de gaselnite, precum promovarea unor dobinzi mici la care se adauga insa comisioane lunare, care duc costul total intre 23 si chiar 27% pe an.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri