MasterCard a lansat primul ceas din Europa echipat cu tehnologia PayPass
Data publicarii: Astazi, 29-05-2007 | Finante-BanciMasterCard Worldwide a anuntat lansarea primului ceas din Europa echipat cu tehnologia contactless MasterCard PayPass, in parteneriat cu Garanti Bank din Turcia, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Aceasta noua metoda de plata bazata pe tehnologia PayPass va face ca platile de valoare mica sa fie realizate mai rapid si mai usor.
Consumatorii nu fac decat sa treaca noul lor ceas prin fata cititorului PayPass, la fel cum ar trece un card de credit, pentru a realiza tranzactii, la peste 600 de locatii ale comerciantilor din Turcia, printre care se numara Burger King, Starbucks, Cinebonus, stanbul Atatrk Airport Otopark si stanbul Ferry Corporation. Ceasul PayPass permite utilizatorilor sa faca cumparaturi cu o valoare de sub 15 Euro, fara a mai fi nevoie de semnatura sau cod PIN. Pentru cumparaturi de valoare mai mare, se va cere in continuare semnatura.
Noul pilot este o extensie a primului program de credit european MasterCard PayPass, lansat cu Garanti Bank in Turcia, in iunie 2006, atunci cand a fost emis cardul 'Garanti Bonus Trink' bazat pe tehnologia PayPass.
Lansarea primelor ceasuri din Europa cu PayPass vine dupa lansarea, tot in iunie 2006, a primului ceas din lume echipat cu MasterCard PayPass in Asia. Aceasta lansare a coincis cu desfasurarea Campionatului Mondial de Fotbal FIFA 2006 din Germania. Acea editie limitata de ceasuri a fost dezvoltata in colaborare cu Chinatrust, LAKS GmbH si On Track Innovations si a fost emisa in Taiwan ca si card companion pentru cardurile de credit MasterCard.
Cathleen Conforti, Global PayPass Product Manager, MasterCard Worldwide, spune: "Platile contactless au un rol important privind inlocuirea numerarului in comertul european. Lansarea unui instrument de plata foarte inovator, cum este acest ceas, in parteneriat cu Garanti Bank, reprezinta doar o modalitate prin care aducem pe piata din Europa alternative la numerar, mai rapide si mai sigure."
Conforti continua: "Tehnologia de plata contactless MasterCard este revolutionara pentru ca are posibilitatea de a schimba obiceiurile consumatorilor. in diferitele parti ale lumii, tehnologia noastra PayPass este utilizata in echipamente care nu mai au nicio legatura cu cardul, cum ar fi brelocul de chei, bratarile si telefoanele mobile, oferind consumatorilor o serie de alternative de plata acolo unde viteza, flexibilitatea si usurinta sunt esentiale. Fara nicio indoiala, zilele in care numerarul era rege se apropie de sfarsit."
Dr. Toni Merschen, Group Head, Chip, MasterCard Worldwide, spune: "Garanti Bank a fost prima banca din Europa care a lansat un program de credit MasterCard PayPass si suntem mandri ca succesul sau a dus la extinderea parteneriatului nostru. inca o data Turcia se va afla in centrul atentiei pentru a vedea cum vor fi primite ceasurile PayPass intr-un mediu care apartine in mod traditional numerarului. Cercetarile noastre arata ca PayPass este ceea ce consumatorii isi doresc sa aiba si sa utilizeze."
Mehmet Sezgin, General Manager, Garanti Payment Systems, spune: "Dupa lansarea cu succes, anul trecut, a primului program de credit PayPass cu MasterCard, extindem parteneriatul nostru cu o alternativa la metodele de plata traditionale prin card. Turcia este o piata unde consumatorii cer inovatii, iar Garanti Bank doreste sa se afle in fruntea acestui trend si sa ofere clientilor sai solutii care sa le faca viata mai usoara."
Cerere mare venita din partea consumatorilor
Inca de la lansare, datele MasterCard arata ca valoarea medie a unei tranzactii MasterCard PayPass, de debit sau credit, este de aproximativ US$20. Consumatorii folosesc cardurile lor de plata mai frecvent, o data ce aceste carduri sunt echipate cu MasterCard PayPass - in medie cu 18% mai des. Aproximativ 75% dintre toate tranzactiile PayPass sunt pentru cumparaturi cu o valoare mai mica de US$25 si aproximativ 45% sunt pentru cumparaturi de sub US$10.
In primul trimestru din 2007, erau peste 14 milioane de carduri si dispozitive MasterCard PayPass pe piata, acceptate la peste 51.000 de locatii ale comerciantilor din intreaga lume, inclusiv McDonald's, Starbucks, 7 Eleven, CVS, Duane Reade, Sheetz si Regal Entertainment Group. Interesul fata de PayPass nu s-a limitat numai la locatiile comerciantilor. Tehnologia s-a dovedit a fi populara in locatiile sportive, iar acum MasterCard PayPass este acceptata pe stadioanele unde se desfasoara Major League Baseball si National Football League, dar si la numeroase evenimente de golf.
Pentru mai multe informatii despre MasterCard PayPass, vizitati site-ul www.mastercard.com/paypass.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare