Coface investeste 2 milioane euro pentru lansarea asigurarii de credit in Romania
Data publicarii: 30-05-2007 | AfaceriInvestitia Coface pentru lansarea asigurarii de credit in Romania este estimata la 2 milioane euro in 2007, in timp ce primele brute subscrise urmeaza sa ajunga la un milion de euro la finalul acestui an, a declarat Cristian Ionescu, directorul general al Coface Romania. "In urmatorii ani ne propunem sa detinem pozitia de lider al pietei de asigurari de credit", a precizat Ionescu. Coface Romania a inceput activitatea de asigurari prin intermediul Coface Austria Kreditversicherung AG Sucursala Romania in luna aprilie a acestui an.
"Oferim un serviciu complet - asigurari de credit, colectare de creante si informatii de credit prin intermediul sucursalei si al Coface Romania Credit Management Services, a precizat Cristian Ionescu. El a mai spus ca aceste servicii beneficiaza de surse proprii si mai ales locale.
"Suntem deschisi oricaror pateneriate care ne vor ingadui sa ne promovam serviciile si sa oferim clientilor produse Coface la standardul de calitate pe care dorim sa il impunem, indiferent daca partenerii vor fi brokeri sau banci, a adaugat directorul general al companiei.
Potrivit lui Ionescu, principalii clienti provin in mare parte din randul companiilor romanesti controlate de grupuri internationale.
"Clientul nostru are in general o cifra de afaceri de peste trei milioane de euro. Companiile care se incadreaza la o prima de asigurare de 0,3%, provin din industria otelului, IT, automotive, telecomunicatii, iar cele care platesc o prima de 0,6% provin din sectorul cometului sau retailului independent", a explicat Cristian Ionescu. In opinia lui, domeniul cel mai riscant, pentru care sa plateste si cea mai mare prima de asigurare este agricultura, unde nivelul primei se situeaza la 0,8%.
Coface asigura 85% din valoarea totala a unui contract sau a intregii cifre de afaceri. Prima de asigurare se calculeaza ca procent din cifra de afaceri si poate varia in medie intre 0,3% si 0,8%. Perioada maxima de credit este de 120 de zile de la data facturarii. Raspunderea Coface este de maxim 25 de ori prima platita, dar poate atinge si un nivel de 30-35 de ori prima platita, caz in care se va plati un procent suplimentar.
Cu o experienta de peste zece ani in Romania, Coface urmareste incasarea integrala a sumelor neincasate. Plata despagubirii se va face in termen de 30 de zile in caz de faliment, de la deschiderea procedurii de faliment si inscrierea creantei asiguratului in tabelul de creditori. Plata despagubirii se face in maximum cinci luni, in caz de neplata prelungita.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză