De astazi, UniCredit Tiriac Bank intra in competitia bancara
Data publicarii: 01-06-2007 | Finante-BanciFuziunea subsidiarelor bancare ale UniCredit Group in Romania, HVB Tiriac Bank si UniCredit Romania, s-a finalizat prin crearea unei noi institutii financiare, UniCredit Tiriac Bank, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. "Noua banca isi incepe activitatea cu o viziune noua de abordare a clientelei, produse si servicii competitive la standarde internationale, toate avantajele oferite de o retea mai mare de unitati si planuri de crestere", promit oficiali ai bancii. In urma fuziunii internationale dintre Grupurile HVB si UniCredit anuntata in urma cu doi ani, fuziunea din Romania este una dintre primele finalizate in regiunea Europei Centrale si de Est.
Noua banca imbina punctele forte existente in Banca Tiriac, HVB Bank si UniCredit Romania. HVB Bank avea parteneriate solide cu companiile mari si multinationale, avand un portofoliu semnificativ de clienti germani si austrieci, dar si de clienti din categoria Private Banking. Banca Tiriac era un jucator puternic indeosebi pe segmentul persoanelor fizice si al IMM, in timp ce UniCredit Romania se concentrase pe companiile romanesti de dimensiuni medii, dar si pe investitorii din Italia si Turcia.
Conducerea bancii
Comitetul de directie este format din Rasvan Radu, Presedinte Executiv (CEO), sustinut de Melih Mengu, Vicepresedinte responsabil de Divizia Corporate; Andreas Gschwenter, Vicepresedinte responsabil de Divizia de Operatiuni si Business Support (COO); Marco Cravario, Vicepresedinte responsabil de Divizia Financiara (CFO) si Armin Huber, Vicepresedinte responsabil de Divizia Risc (CRO). Dan Pascariu este Presedintele Consiliului de Administratie.
"Am parcurs aceasta tripla fuziune alaturi de clientii nostri", a declarat Rasvan Radu, Presedinte Executiv UniCredit Tiriac Bank. "Suntem in masura sa spunem ca, dincolo de finantare si de managementul activelor, o relatie solida intre o banca si un client poate fi construita pe corectitudine si incredere reciproca. Intr-un mediu puternic competitiv cum este piata bancara, diferenta va fi facuta de calitatea serviciilor, iar UniCredit Tiriac Bank va pune accentul pe consultanta inainte de vanzare", a adaugat Radu.
"Cel mai important lucru pe care am incercat sa-l realizam a fost sa minimizam impactul fuziunii asupra clientilor nostri", a spuns Dan Pascariu, Presedinte al Consiliului de Administratie UniCredit Tiriac Bank. "Fuziunea in sine a fost construita pe ideea preluarii celor mai bune elemente din ambele banci, deci din punct de vedere a finalitatii, clientul nu are decat de castigat", a incheiat Pascariu.
La sfarsitul primului trimestru al anului 2007, bancile care au fuzionat au inregistrat un profit brut combinat de 83 milioane lei (in crestere 51% comparativ cu rezultatele celor doua banci in perioada similara a anului precedent), venituri totale de 197 milioane lei (in crestere 17,7% fata de primul trimestru din 2006) si active in valoare de 12 miliarde lei (3,7 miliarde euro). Aceste rezultate demonstreaza faptul ca eforturile implicate in derularea procesului de integrare au fost bine echilibrate intre fuziunea legala si tehnica, pe de o parte, si activitatea bancara zilnica, pe de alta parte.
UniCredit Tiriac are peste 600.000 de clienti si o retea de 136 de sucursale in 38 de judete. In plus, acestia vor putea utiliza servicii bancare transfrontaliere in intreaga retea a Grupului UniCredit.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut