Retailerii recunosc: promotii multe, dar putin profitabile

Data publicarii: 04-06-2007 | Afaceri

Pentru a atrage clienti si implicit cota de piata, marile lanturi prefera sa renunte la profitabilitate introducind promotie dupa promotie, noteaza Cotidianul. Aproximativ 35% dintre vinzarile inregistrate in magazinele Altex si Media Galaxy sint sustinute de promotii, potrivit oficialilor companiei. Si in cazul Flamingo, numarul doi pe piata produselor electrice si electrocasnice, dupa Altex, circa 20% din vinzari sint promotii.

Pentru client, orice promotie este benefica pentru ca isi poate achizitiona produse si servicii la preturi reduse. Retailerul, in schimb, trebuie sa aleaga intre vinzari mai mari care pot duce la cresterea cotei de piata si profitabilitate. Exista si cazuri in care, dintr-un produs vindut, comerciantul sa nu cistige nimic sau chiar sa piarda. Din datele Altex, discountul maxim la o promotie poate merge pina la 25-30% fata de pretul normal. "Promotiile sint gindite astfel incit sa ofere un avantaj concret cumparatorului. In cazul unei promotii, compania obtine cresterea traficului, cresterea volumului de vinzari si cresterea segmentului de piata. Ceea ce nu se cistiga in cazul unei promotii este profitul", explica reprezentantii Altex motivul pentru care organizeaza promotii.

Integral in Cotidianul