''Reteta succesului? Sa faci ceva unic, special''

Data publicarii: 04-06-2007 | HR/Cariere

Un personaj volubil, iesit din tipare, aerisit, care reuseste, in doar cateva minute, sa te cucereasca. Prin prezenta, prin felul in care se misca, gesticuleaza ori vorbeste. De fapt, este "altfel". Adica funky. Este vorba despre suedezul Kjell Nordstrom, unul dintre autorii volumului "Funky Business", lansat saptamana trecuta la Libraria Carturesti-Verona din Bucuresti. Cartea, tradusa in 34 de limbi, se situeaza, intr-un top al celor mai bune carti de business/leadership din toate timpurile, pe locul 16.

EVZ: Ce inseamna a fi funky?
Kjell Nordstrom: La origine, funky este un termen muzical. Nu hip-hop, nu jazz, nu rock-and-roll, ci funky. Particularitatea acestui stil muzical consta in faptul ca nu poate fi clasificat. E diferit. Aceasta este, intr-un fel, exact ce vrem noi sa spunem prin funky. O afacere care nu este clasica, de stil vechi, obisnuita. Este altfel. Atunci cand spui funky spui altfel, diferit, in afara sabloanelor, a conventiilor.

Si funky business?
Funky business se restrange la a crea lucruri noi, tot timpul, intr-un fel surprinzator. Sa faci lucruri pe care lumea nu le-a mai vazut sau auzit. Oamenii trebuie sa spuna "ooo, ce masina interesanta!", "ce restaurant frumos!", "ce hotel placut!". In fiecare actiune de-a ta trebuie sa fie un pic de "ooo!".

Gandeste in afara tiparelor

Ce calitati trebuie sa ai pentru a fi funky?
Originalitate, capacitate de a gandi in afara tiparelor si curaj.

Ce inseamna talentul?
Mai mult decat cunostinte, decat stiinta. Acestea le acumulezi la scoala, la liceu, la universitate. Talentul ti-l poti dezvolta singur si cu ajutorul altor oameni. Talentul inseamna mai mult: cunostinte, experienta, dar si atitudine de tip "eu pot face asta".

Simplificare si inspiratie

Ce trebuie sa nu lipseasca unui manager eficient?
Sunt doua lucruri importante. Abilitatea de a simplifica si inspiratia. Un manager trebuie sa fie capabil sa inspire oamenii, sa spuna "da, este posibil", "da, putem face asta impreuna".

Care este reteta succesului?
Ai succes atunci cand ai un monopol temporar, pe care trebuie sa-l creezi. Asta inseamna, de fapt, afacerile - sa creezi monopoluri, sa ai ceva, de exemplu un restaurant in Bucuresti, despre care multi oameni ar spune "este special, unic". Asta este cheia succesului, indiferent ca esti muzician, faci masini ori scrii carti.

Integral in Evenimentul Zilei