''Plata'' cu privirea
Data publicarii: 05-06-2007 | InternationalCum ar fi sa cumperi un kilogram de banane fara sa scoti bani din buzunar? Sau ti-ar placea sa folosesti telefonul mobil fara sa platesti vreun abonament si nici costul convorbirilor? Deocamdata irealizabile la noi, aceste posibilitati au mari sanse sa devina reale in alte tari. Desigur, cei care si-au propus sa transpuna in realitate lucruri la care numai copiii au curaj sa viseze sunt publicitarii. In Japonia, de exemplu, multi cumparatori "platesc" prin simplul fapt ca vizioneaza reclame, noteaza Evenimentul Zilei.
De altfel, publicitarii considera ca asemenea inovatii vor face reclamele mai eficiente. Ei incearca sa combine dorinta cetatenilor de a primi gratis ceva util cu tendinta companiilor de a investi in atragerea de noi clienti.
5 milioane de poze gratuite
In Tokio functioneaza deja studiouri foto unde clientii isi pot imprima gratuit pozele. Conditia este sa accepte ca logoul companiei care a cumparat spatiul publicitar sa apara in coltul din stanga jos al fotografiei, potrivit agentiei RIA Novosti.
Cei care doresc servicii rapide si comode se pot inregistra pe site-ul de internet al studioului, ceea ce le permite sa efectueze comanda on-line, ce trebuie insotita de imaginile in format electronic. Fotografiile ajung la destinatar prin posta. La cinci luni de la aparitia acestui serviciu, 100.000 de japonezi s-au inregistrat pe site, iar numarul pozelor tiparite se ridica la 5 milioane.
Anunt de angajare pe copia xerox
Un alt serviciu fara costuri pentru consumatori care se extinde tot mai mult in Tara Soarelui Rasare este copierea documentelor. In acest caz, reclama apare pe spatele fiecarei pagini care trece prin aparatul xerox.
De obicei, xeroxul gratuit este amplasat in institutiile de invatamant, iar aceasta metoda e folosita de companiile care cauta sa angajeze absolventi. Universitatile unde studiaza preponderent femei atrag reclama producatorilor de cosmetice si accesorii.
Cafea gratis din pahar cu reclama
Noutatea acestei luni pe piata nipona este primul automat de cafea si suc, bauturi pentru care consumatorii nu trebuie sa scoata bani din buzunar.
Pe monitoarele acestor aparate, timp de 30 de secunde va rula un spot publicitar. Cei care doresc sa-si potoleasca setea in acest mod vor bea dintr-un pahar imprimat cu o reclama.
Intr-o prima faza, vor fi instalate cateva zeci de asemenea automate, urmand ca, treptat, 35.000 de aparate sa-si gaseasca loc in unul dintre orasele din Japonia. Calculele preliminare arata ca fiecare automat de cafea va genera un profit anual de 5-6 milioane de yeni (aproximativ 50.000 de dolari).
Metoda cuprinde bancile
Bancile japoneze au decis sa profite si ele de noile tendinte in publicitate. Una dintre ele a instalat un bancomat pe ecranul caruia, in timp ce clientul isi extrage banii, apare reclama unei companii. Dar, spre deosebire de celelalte servicii, banca nu a renuntat in totalitate la comisionul practicat, ci doar l-a redus la jumatate, de la 105 la 52 yeni.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii