''Plata'' cu privirea
Data publicarii: 05-06-2007 | InternationalCum ar fi sa cumperi un kilogram de banane fara sa scoti bani din buzunar? Sau ti-ar placea sa folosesti telefonul mobil fara sa platesti vreun abonament si nici costul convorbirilor? Deocamdata irealizabile la noi, aceste posibilitati au mari sanse sa devina reale in alte tari. Desigur, cei care si-au propus sa transpuna in realitate lucruri la care numai copiii au curaj sa viseze sunt publicitarii. In Japonia, de exemplu, multi cumparatori "platesc" prin simplul fapt ca vizioneaza reclame, noteaza Evenimentul Zilei.
De altfel, publicitarii considera ca asemenea inovatii vor face reclamele mai eficiente. Ei incearca sa combine dorinta cetatenilor de a primi gratis ceva util cu tendinta companiilor de a investi in atragerea de noi clienti.
5 milioane de poze gratuite
In Tokio functioneaza deja studiouri foto unde clientii isi pot imprima gratuit pozele. Conditia este sa accepte ca logoul companiei care a cumparat spatiul publicitar sa apara in coltul din stanga jos al fotografiei, potrivit agentiei RIA Novosti.
Cei care doresc servicii rapide si comode se pot inregistra pe site-ul de internet al studioului, ceea ce le permite sa efectueze comanda on-line, ce trebuie insotita de imaginile in format electronic. Fotografiile ajung la destinatar prin posta. La cinci luni de la aparitia acestui serviciu, 100.000 de japonezi s-au inregistrat pe site, iar numarul pozelor tiparite se ridica la 5 milioane.
Anunt de angajare pe copia xerox
Un alt serviciu fara costuri pentru consumatori care se extinde tot mai mult in Tara Soarelui Rasare este copierea documentelor. In acest caz, reclama apare pe spatele fiecarei pagini care trece prin aparatul xerox.
De obicei, xeroxul gratuit este amplasat in institutiile de invatamant, iar aceasta metoda e folosita de companiile care cauta sa angajeze absolventi. Universitatile unde studiaza preponderent femei atrag reclama producatorilor de cosmetice si accesorii.
Cafea gratis din pahar cu reclama
Noutatea acestei luni pe piata nipona este primul automat de cafea si suc, bauturi pentru care consumatorii nu trebuie sa scoata bani din buzunar.
Pe monitoarele acestor aparate, timp de 30 de secunde va rula un spot publicitar. Cei care doresc sa-si potoleasca setea in acest mod vor bea dintr-un pahar imprimat cu o reclama.
Intr-o prima faza, vor fi instalate cateva zeci de asemenea automate, urmand ca, treptat, 35.000 de aparate sa-si gaseasca loc in unul dintre orasele din Japonia. Calculele preliminare arata ca fiecare automat de cafea va genera un profit anual de 5-6 milioane de yeni (aproximativ 50.000 de dolari).
Metoda cuprinde bancile
Bancile japoneze au decis sa profite si ele de noile tendinte in publicitate. Una dintre ele a instalat un bancomat pe ecranul caruia, in timp ce clientul isi extrage banii, apare reclama unei companii. Dar, spre deosebire de celelalte servicii, banca nu a renuntat in totalitate la comisionul practicat, ci doar l-a redus la jumatate, de la 105 la 52 yeni.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut