Fuziunea aeroporturilor Baneasa si Otopeni a fost suspendata
Data publicarii: 05-06-2007 | EconomieFuziunea aeroprturilor Baneasa si Otopeni a fost suspendata prin hotarare judecatoreasca, urmand ca Ministerul Transporturilor sa faca recurs si sa modifice actuala ordonanta privind infiintarea Societatii Aeroporturi, a declarat, marti, ministrul transpoturilor, Ludovic Orban.
"Fuziunea Societatii Aeroporturi Bucuresti a fost suspendata ca urmare a unei hotarari luate de un judecator de la Registrul Comertului. Au existat doua contestatii privind fuziunea si s-a tinut cont de cea facuta de Aviatia Utilitara", a declarat ministrul transporturilor.
Fostul secretar de stat din Ministerul Transporturilor, Alexabdru Galiatatos, declara, la jumatatea lunii mai, ca Aeroporturile Baneasa si Otopeni vor functiona ca puncte de lucru ale Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, urmand ca in perioada urmatoare sa fie ales un consultant in vederea privatizarii noii societati. Procesul de fuziune dintre cele doua aeroporturi a inceput in luna martie. Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti va avea doua puncte de lucru, respectiv aeroporturile Otopeni si Baneasa.
In urma fuziunii, urma sa fie elaborate proiecte comune de dezvoltare a infrastructurii, precum si o politica de marketing si manageriala unitara. Printre avantajele pe care urma sa le aduca fuziunea celor doua aeroporturi au fost enumerate eliminarea unei eventuale competitii intre cele doua aeroporturi si cel privind constituirea unui pachet de actiuni care sa fie listat la bursa in vedera privatizarii. Proiectul de fuziune prevede si reducerea personalului necesar pentru activitatile administrative si redistribuirea personalului pentru activitatile cu deficit de personal. In prezent, pentru dezvoltarea celor doua aeroporturi, exista proiecte in valoare totala de 38 milioane de euro, care vor fi finalizate in 2007 si 2008 si care vizeaza sistemul de securitate, telecomunicatiile si instalatii pentru producerea de energie electrica si termica.
Reamintim ca SC Aviatia Utilitara Bucuresti SA a dat in judecata Ministerul Transporturilor, Aeroportul International Bucuresti Baneasa (AIBB), Primaria Capitalei si Oficiul de Cadastru la 11 august 2000, solicitand anularea certificatului de atestare a dreptului de proprietate asupra terenului de 8,9 hectare emis la 4 aprilie 2000 de Ministerul Transporturilor in beneficiul AIBB. In motivarea cererii sale, SC Aviatia Utilitara arata ca desi solicitase Ministerului Transporturilor sa-i elibereze un certificat privind dreptul sau de proprietate asupra terenului respectiv pe care il avea in patrimoniu si il folosea efectiv, fara intrerupere, de la infiintarea in 1964 a Intreprinderii de Aviatie Utilitara a carei succesoare este, ministerul a dat terenul Aeroportului Baneasa. Inalta Curte de Casatie si Justitie a recunoscut, in 14 septembrie 2004, dreptul de proprietate al Aviatiei Utilitare asupra terenului in suprafata de 8,9 ha situat pe DN 1, in apropierea Aeroportului Baneasa.
Aceasta hotarare a fost insa atacata de Ministerul Transporturilor, AIBB si Oficiul de Cadastru, iar in 4 aprilie 2005 instanta suprema a decis anularea sentintei din septembrie 2004. Aviatia Utilitara a facut recurs, pe care in final, Inalta Curte de Casatie si Justitie l-a admis in 10 octombrie 2006. Tot atunci, instanta suprema a obligat Ministerul Transporturilor sa emita pentru Aviatia Utilitara certificatul de atestare a dreptului de proprietate pentru terenul de 8,9 hectare.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday