Automobilele chineze Geely au intrat oficial pe piata romaneasca
Data publicarii: 06-06-2007 | AutoGeely Automobile Romania a inceput oficial, marti, prin cei 21 de dealeri, comercializarea pe piata romaneasca a masinilor chinezesti Geely pentru care tinta de vanzari a fost stabilita la 1.000 de unitati in acest an, si 2.500 la anul, au spus reprezentantii companiei.
Geely comercializeza in Romania modelele CK - de clasa subcompacta si MK - de clasa medie, ambele berline, cu preturi pornind de la aproximativ 7.300 de euro, fara TVA, pentru CK si 9.300 euro pentru MK.
Importatorul si-a propus sa vanda 1.000 de masini anul acesta in tara, dintre care 80% ar trebui sa fie CK, iar restul MK. La anul, cand compania spera sa aiba cel putin patru modele pe piata, Geely si-a propus sa vanda 2.500 de unitati.
Modelele Geely vor concura pe piata romaneasca cu masini precum Hyundai Accent, Kia Cerato, Fiat Albea si Chevrolet Aveo.
CK e oferita in doua versiuni de motorizare pe benzina, de 1,3 litri - 90 de cai putere si 1,5 litri - 100 cai putere, in timp ce MK are doar versiunea de 1,5 litri si 100 de cai putere. Motoarele sunt compatibile Euro 3. Incepand cu toamna acestui an vor veni versiunile cu Euro 4.
Compania a ales sa coopteze in reteaua sa dealeri care au deja o infrastructura, astfel ca investitia medie pentru un dealership Geely este de 20 - 30.000 de euro. Aproximativ 60% dintre partenerii companiei comercializeaza si alte marci de masini.
Compania Geely Automobile Holdings, din care in prezent face parte si divizia auto, a fost infiintata in 1986 ca producator de frigidere, apoi a produs materiale decorative, iar din 1992 a asamblat motociclete. Productia de automobile a inceput in 1998, iar anul trecut, de pe liniile de asamblare ale Geely din China au iesit 200.000 de automobile. Geely este cel mai mare producator auto independent din China si a fost primul constructor chinez care si-a expus automobilele la saloanele auto de la Frankfurt si Detroit in 2006.
In afara de productia de automobile si componente pentru acestea, holding-ul Geely are si o divizie care activeaza in domeniul tehnologiei informatiei. Grupul are aproximativ 10.000 de angajati.
Geely Automobile Romania a devenit a treia companie care comercializeaza automobile chineze pe piata romaneasca. Astfel, compania Alexandros Motors (fosta RoChin pana in aprilie 2007) din grupul Alexandrion a inceput in vara lui 2006 comercializarea masinii de teren Hover CUV a marcii Great Wall, in timp ce in toamna anului trecut, firma CEMI a lansat pe piata SUV-ul CEO produs in China de compania Shanghouan.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză