Cum se schimba sediul social al firmei
Data publicarii: 08-06-2007 | AfaceriAgentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) reglementeaza procedura de schimbare a sediului social al societatilor comerciale, noteaza Cronica Romana. Conform unui proiect de act normativ, supus dezbaterii publice de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), contribuabilii inregistrati la Registrul Comertului pot solicita schimbarea domiciliului fiscal la noul sediu social, prin depunerea formularului (050) "Cererea de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului", la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situat noul sediu social.
Organul fiscal are obligatia de a transmite aceasta solicitare catre unitatea fiscala de la vechiul sediu social, in termen de 3 zile. Termenul de transfer al dosarului fiscal al contribuabilului, de catre organul fiscal de la vechiul sediu social, a fost stabilit la cel mult 15 zile de la primirea cererii.
Dosarul solicitarii de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal se arhiveaza la dosarul fiscal al comerciantului si cuprinde: formularul (050) "Cererea de inregistrare a domiciliului fiscal", documentatia depusa de comerciant, decizia de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal si alte documente emise sau primite in cadrul procedurii. Pana la finalizarea procedurii de schimbare a sediului social si a domiciliului fiscal, competenta de administrare a impozitelor, taxelor si contributiilor si a altor sume datorate de contribuabil la bugetul general consolidat, revine organului fiscal de la vechiul sediu social.
Totodata, procedura se aplica si contribuabililor care nu au, potrivit legii, obligatia inregistrarii in Registrul Comertului si al caror sediu social coincide cu domiciliul fiscal. Astfel, contribuabilul care isi schimba sediul social va depune, la organul fiscal in a carui raza teritoriala este situat noul sediu social, formularul (010) "Declaratie de inregistrare/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica" si formularul (050) "Cerere de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului".
Organul fiscal va transmite, in maxim 3 zile lucratoare, cererea de inregistrare a domiciliului fiscal catre unitatea fiscala in a carui raza teritoriala contribuabilul a avut ultimul domiciliu fiscal.
Integral in Cronica Romana
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză