Cum se schimba sediul social al firmei
Data publicarii: 08-06-2007 | AfaceriAgentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) reglementeaza procedura de schimbare a sediului social al societatilor comerciale, noteaza Cronica Romana. Conform unui proiect de act normativ, supus dezbaterii publice de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), contribuabilii inregistrati la Registrul Comertului pot solicita schimbarea domiciliului fiscal la noul sediu social, prin depunerea formularului (050) "Cererea de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului", la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situat noul sediu social.
Organul fiscal are obligatia de a transmite aceasta solicitare catre unitatea fiscala de la vechiul sediu social, in termen de 3 zile. Termenul de transfer al dosarului fiscal al contribuabilului, de catre organul fiscal de la vechiul sediu social, a fost stabilit la cel mult 15 zile de la primirea cererii.
Dosarul solicitarii de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal se arhiveaza la dosarul fiscal al comerciantului si cuprinde: formularul (050) "Cererea de inregistrare a domiciliului fiscal", documentatia depusa de comerciant, decizia de inregistrare a sediului social si a domiciliului fiscal si alte documente emise sau primite in cadrul procedurii. Pana la finalizarea procedurii de schimbare a sediului social si a domiciliului fiscal, competenta de administrare a impozitelor, taxelor si contributiilor si a altor sume datorate de contribuabil la bugetul general consolidat, revine organului fiscal de la vechiul sediu social.
Totodata, procedura se aplica si contribuabililor care nu au, potrivit legii, obligatia inregistrarii in Registrul Comertului si al caror sediu social coincide cu domiciliul fiscal. Astfel, contribuabilul care isi schimba sediul social va depune, la organul fiscal in a carui raza teritoriala este situat noul sediu social, formularul (010) "Declaratie de inregistrare/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica" si formularul (050) "Cerere de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului".
Organul fiscal va transmite, in maxim 3 zile lucratoare, cererea de inregistrare a domiciliului fiscal catre unitatea fiscala in a carui raza teritoriala contribuabilul a avut ultimul domiciliu fiscal.
Integral in Cronica Romana
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri