Deschiderea de noi sucursale nu garanteaza dezvoltarea bancilor
Data publicarii: 13-06-2007 | Finante-BanciImbunatatirea serviciilor oferite de institutiile de credit reprezinta avantajul principal in atragerea de noi clienti, noteaza Adevarul. Extinderea agresiva a retelei teritoriale este una dintre metodele prin care institutiile de credit incearca sa atraga cat mai multi clienti. Totusi, pe masura ce numarul de unitati bancare sporeste, cresterea activelor nu este direct proportionala.
Aproape toate institutiile de credit si-au anuntat intentiile de a creste rapid, pe parcursul acestui an, reteaua de sucursale. Numai in cazul primelor trei banci, ca marime, din tara noastra, reteaua teritoriala va spori cu peste 200 de agentii. Insa tinand cont de faptul ca multe dintre noile locatii vor fi deschise, in continuare, in marile orase, dezvoltarea retelei teritoriale nu atrage automat acelasi ritm de crestere a activelor. Spre exemplu, la sfarsitul anului trecut, Banca Comerciala Romana avea active totale de peste 14,7 milioane de euro. Iar raportat la reteaua teritoriala a bancii, valoarea medie a activelor aferente unei unitati era de circa 31 milioane de euro.
Pe de alta parte, BRD - Groupe Societe Generale, institutie care si-a dezvoltat o retea de 600 unitati bancare, detine active de peste 8,7 miliarde de euro. Adica, raportul dintre active si sucursale arata circa 14,7 milioane de euro.
In schimb, Raiffeisen Bank, a treia institutie din piata romaneasca dupa marimea activelor, detine o retea de peste 300 unitati. Adica, valoarea medie a activelor aferente fiecarei sucursale este in jurul a 16 milioane de euro. Iar noua banca UniCredit Tiriac, rezultata din fuziunea a trei institutii de credit, detine active medii aferente fiecarei unitati de peste 27 milioane de euro.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an