Deschiderea de noi sucursale nu garanteaza dezvoltarea bancilor
Data publicarii: 13-06-2007 | Finante-BanciImbunatatirea serviciilor oferite de institutiile de credit reprezinta avantajul principal in atragerea de noi clienti, noteaza Adevarul. Extinderea agresiva a retelei teritoriale este una dintre metodele prin care institutiile de credit incearca sa atraga cat mai multi clienti. Totusi, pe masura ce numarul de unitati bancare sporeste, cresterea activelor nu este direct proportionala.
Aproape toate institutiile de credit si-au anuntat intentiile de a creste rapid, pe parcursul acestui an, reteaua de sucursale. Numai in cazul primelor trei banci, ca marime, din tara noastra, reteaua teritoriala va spori cu peste 200 de agentii. Insa tinand cont de faptul ca multe dintre noile locatii vor fi deschise, in continuare, in marile orase, dezvoltarea retelei teritoriale nu atrage automat acelasi ritm de crestere a activelor. Spre exemplu, la sfarsitul anului trecut, Banca Comerciala Romana avea active totale de peste 14,7 milioane de euro. Iar raportat la reteaua teritoriala a bancii, valoarea medie a activelor aferente unei unitati era de circa 31 milioane de euro.
Pe de alta parte, BRD - Groupe Societe Generale, institutie care si-a dezvoltat o retea de 600 unitati bancare, detine active de peste 8,7 miliarde de euro. Adica, raportul dintre active si sucursale arata circa 14,7 milioane de euro.
In schimb, Raiffeisen Bank, a treia institutie din piata romaneasca dupa marimea activelor, detine o retea de peste 300 unitati. Adica, valoarea medie a activelor aferente fiecarei sucursale este in jurul a 16 milioane de euro. Iar noua banca UniCredit Tiriac, rezultata din fuziunea a trei institutii de credit, detine active medii aferente fiecarei unitati de peste 27 milioane de euro.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut